علیرضا افضل: با وجدان راحت قهرمان شدیم

قهرمانی بدون ردپای تبانی

تیم ملی فوتسال به روسیه سفر کرد

سرنوشت خسوس در دستان پوتین!

ملی‌پوشان فوتسال ایران برای انجام بازی دوستانه بامداد امروز (جمعه) راهی روسیه شدند.
کد خبر: ۵۴۷۸۵۳
سرنوشت خسوس در دستان پوتین!

تیم ملی فوتسال ایران قرار است فردا و پس فردا دو بازی با روسیه انجام دهد و برای آمادگی در این تورنمنت از دوشنبه تمرینات پرفشاری را در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرده بود.

ملی‌پوشان فوتسال ایران ساعت 4 بامداد امروز (جمعه) تهران را به مقصد امارات ترک کردند تا از طریق فرودگاه دوبی به مسکو بروند! البته بازی ها در مسکو برگزار نمی شود و کاروان تیم ملی با پرواز چارتر به شهر تیومن خواهد رفت.

طبق گفته مصطفی عمادی، سرپرست تیم ملی، در صورت عدم تاخیر در پروازها ملی پوشان ساعت سه بعدازظهر امروز در هتل شهر تیومن مستقر می شوند.

عمادی در پاسخ به این پرسش که چرا کاروان تیم ملی به صورت مستقیم به مسکو پرواز نکرد، به ایسنا گفت: پرواز مستقیم به مسکو وجود داشت اما زمان بندی پرواز به شکلی بود که اگر می خواستیم مستقیم برویم باید از مسکو تا تیومن را با اتوبوس طی می کردیم. اما تیم ملی با برنامه فعلی با پرواز چارتر از مسکو به تیومن خواهد رفت.

سید رضا افتخاری، رییس کمیته‌ فوتسال نیز با تیم ملی به روسیه رفته تا از نزدیک شاهد عملکرد خسوس باشد. مربی اسپانیایی تیم ملی که به صورت موقتی هدایت ایران را بر عهده دارد، چنانچه بتواند نتیجه‌ مورد انتظار کمیته‌ فوتسال را کسب کند، در سمتش ابقا خواهد شد. البته طبق گفته افتخاری، شرط ماندن خسوس، تنها پیروزی مقابل روسیه نیست و بازی فنی تیم ملی ملاک اصلی رییس کمیته‌ فوتسال است.

با این حال دو بازی فوتسالیست‌های ایران مقابل روسیه برای خسوس کاندلاس سرنوشت ساز است و آینده او در ایران را مشخص می‌کند. این در حالی است که منطق اصلی دیدارهای دوستانه، ارزیابی عملکرد بازیکنان است، اما در دو بازی پیش‌روی ایران، این بار سرمربی تیم ملی زیر ذره‌بین قرار می گیرد.

همه این‌ها باعث شده تا "پروفسور" فوتسال در روزهای قبل از اعزام برنامه فشرده‌ای برای بازیکنانش داشته باشد و او حتی به قدری دیدار با روسیه را حساس می‌داند که در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده بود برای شکست روسیه باید با پوتین دیدار کند!

خسوس که علاقه زیادی برای برداشتن نام «موقتی» از روی اسمش در نیمکت تیم ملی ایران دارد، حتی پیش از رفتن به روسیه حاضر شد مبلغ قراردادش را 50 درصد کاهش دهد تا در صورت عدم نتیجه‌گیری هم، کمیته‌ فوتسال را برای نگه داشتنش به وسوسه بیندازد! اما زمانی موقتی بودن خسوس در تیم ملی مطرح بود که گزینه‌ای به نام «حسین شمس» مورد توجه کمیته‌ فوتسال قرار داشت، اما به نظر می‌رسد با توجه به حمله اخیر سرمربی سابق تیم ملی به افتخاری، دیگر بازگشت او منتفی شده باشد و خسوس در صورت کسب هر نتیجه‌ای در روسیه، سکان هدایت پر افتخارترین تیم آسیا را تا چندین سال آینده در اختیار بگیرد.

اسامی ملی‌پوشانی که تیم ملی را در این سفر همراهی می‌کنند به شرح زیر است:

مصطفی نظری، سپهر محمدی، مجتبی نصیرنیا، محمد کشاورز، سید علی کیایی، بابک سهرابی، طاها مرتضوی، محمد طاهری، علی اصغر حسن زاده، علیرضا وفایی، قدرت بهادری، ابوالقاسم عروجی، اسماعیل وطن خواه ، مهدی جاوید و حسین طیبی.

همچنین احمد اسماعیل پور در تمرین چهارشنبه تیم ملی مصدوم شد و با صلاحدید پزشک تیم ملی نمی تواند ایران را مقابل روسیه همراهی کند.

میثم شیرزاد، پزشک تیم ملی در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: اسماعیل پور در تمرین چهارشنبه از ناحیه زانو پای چپ دچار کشیدگی درجه یک رباط داخلی پا شد. اگر او به روسیه می‌رفت و برای تیم ملی بازی می‌کرد ممکن بود مصدومیتش افزایش یابد، به همین دلیل به او گفتیم تا در ایران بماند و با انجام فیزیوتراپی به وضعیت بهبودی برسد. اسماعیل پور حداقل به دو هفته‌ استراحت نیاز دارد.

مهاجم تیم فوتسال ایران که موفق شد به عنوان آقای گلی لیگ برتر فوتسال دست یابد یکی از امیدهای اصلی خسوس کاندلاس در دو بازی دوستانه مقابل روسیه بود. به این ترتیب سرمربی تیم ملی فوتسال ایران 15 بازیکن برای رویارویی با روسیه در اختیار خواهد داشت.

همچنین رضا لک، محمد هاشم زاده، امیر فراشی و دکتر قدرت الله باقری به عنوان دستیار، خسوس را در روسیه همراهی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ساعت 14 شنبه و 17 یکشنبه به وقت محلی به مصاف روسیه می‌رود. تیم ملی امید ایران به سرمربیگری محمد رضا حیدریان نیز در این سفر حضور دارد و قرار است دو دیدار با تیم ملی امید روسیه انجام دهد. همچنین آخرین تمرین تیم امید در روز گذشته با حواشی هم همراه بود و یکی از بازیکنان که به دلیل مشکل خروجی از همراهی تیم امید باز ماند، به قدری ناراحت بود که اشکش جاری شد و تمام مربیان برای دلداری با او صحبت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها