در حالی که تولید خودروهای برقی افزایش پیدا کرده است، چگونگی شارژ کردن آنها به موضوع بسیار مهمی تبدیل می شود. برخی از رانندگان از این نگرانند که وقتی برق باتری خودروی آنها تمام شد، دسترسی به مکان های شارژ آسان نباشد.
کد خبر: ۵۴۷۸۱۱
شارژ خودروهای برقی بدون کابل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، سون بیکر، مدیر مرکز پژوهش خودرو در استانفورد می گوید: «موضوع در مورد خودروهای برقی فرق می کند چون ایستگاه های زیادی برای شارژ آن ها وجود ندارد و اگر هم ایستگاهی پیدا کنیم، دوباره پر کردن باتری ساعت ها طول می کشد. به این ترتیب شاید به موقع به مقصد مورد نظر نرسیم.»

گروه پژوهش دانشگاه استنفورد یک سیستم بسیار موثر شارژ کردن طراحی کرده است که از میدان های مغناطیسی برای انتقال بدون کابل جریان های بزرگ الکتریسیته به خودروها استفاده می کند. هدف بلندمدت این پژوهش، توسعه بزرگراه های برقی برای شارژ کردن خودروها و کامیون ها بدون استفاده از کابل است.

سون بیکر، مدیر مرکز پژوهش خودرو در استانفورد می گوید: «شارژ بدون کابل، همانطور که از نامش پیداست، شارژ خودرو بدون تماس فیزیکی بین ساختار شارژ کننده و خودرو است. یعنی برق را از طریق نوسانات گشتاور مغناطیسی منتقل کنیم. در سطح جاده و در درون خودرو سیم پیچ هایی قرار داده ایم که نوسان های هم آهنگشان باعث انتقال برق می شود.»

به این منظور، باید در بزرگراه ها یک رشته از سیم پیچ ها را که به جریان الکتریکی وصل است نصب کرد. همچنانکه خودرو در بزرگراه به جلو می رود، میدان های مغناطیسی ایجاد می کند و به این ترتیب باتری خودرو شارژ می شود.

در آینده با نصب این سیستم بدون کابل، دیگر احتیاج به ساعت ها انتظار برای شارژ باتری خودرو نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها