فیلم سینمایی «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» با حضور محمدهادی کریمی (کارگردان) و علی لدنی (تهیه‌کننده) در نشست هفتگی کانون فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نمایش در آمد. این فیلم که در جشنواره فیلم فجر شرکت داشت، داستان بانوی طلبه‌ای را روایت می‌کند که به ناگاه و به‌واسطه یک تماس اضطراری از غار تنهایی و فضای کاملا متعالی و معنوی حوزه بیرون آمده است. با کریمی درباره بازتاب‌های این نشست و برنامه اکران این فیلم به گفت‌وگو نشستیم.
کد خبر: ۵۴۷۵۷۰

برنامه نمایش «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» برای دانشجویان و طلبه‌های حوزه علمیه قم چطور بود؟

این جلسه توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد که جلسه بسیار مفیدی هم بود. در این جلسه در مورد روح و محتوای اصلی فیلم، بحث شد. شاید خیلی از دوستان ابتدا فکر می‌کردند به تماشای فیلمی آمده‌اند که درباره برخی گرایش‌های شیطان‌پرستی سخن می‌گوید، ولی بعد دیدند شیطان‌پرستی هر آن چیزی است که ذات خدایی ندارد. مساله اصلی فیلم ایمان به خداوند است و این‌که یک انسان خداپرست هم نیاز دارد تا ایمانش را تازه و نو کند. «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» از آنجا که برای اولین بار زندگی یک زن حوزوی که تدریس و تحصیل می‌کند را تصویر کرده است و وارد زندگی شخصی و مناسبات او می‌شود، لبه تیغ حرکت کرده است.

برخورد زنان طلبه با فیلم چگونه بود؟

بازتاب‌ها از سمت زنان طلبه مثبت بود و فضای زنانه فیلم را دوست داشتند. چون فیلم من، یک اثر کاملا زنانه است و ظرایف زندگی یک زن طلبه را بخوبی نشان می‌دهد و قاعدتا برای یک زن قابل هضم است.

نظرشان در مورد فیلم چه بود؟

تعدادی از آنها با یک پیش زمینه به تماشای فیلم آمده بودند که گویی فیلم قرار است در مورد شیطان‌پرستی و جریان‌های فراماسونری و تاریخچه آنها صحبت کند. ولی وقتی فیلم را دیدند، غافلگیر شدند. فیلم می‌گوید شیطان پرستی، ستاره پنج پر و عدد 666 نیست، اگر کسی ایمانش را به تعداد صفرهای حساب بانکی‌اش یا مقام و منصب، ببازد هم شیطان پرست است. البته، با وجود برخی انتقادها، اغلب زنان طلبه، از نوع زندگی و پوشـــش شخصیت زن فیلم استقبال کردند، چون اتفاقا یک زن حوزوی در خانه خودش و زندگی خانوادگی‌اش خصوصیات خاص خود را دارد.

آیا فیلم را برای گروه‌های دیگر جامعه هم نمایش خواهید داد؟

بله، شاید فیلم را برای آموزش و پرورش یا نهادهای دیگری هم که در فیلم حضور دارند، نمایش دهیم.

برنامه‌تان برای اکران فیلم چیست؟

تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ان‌شاءالله بزودی فیلم را اکران کنیم. برنامه ما برای اکران فیلم، اکران دوم عیدنوروز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها