کوروش باقری: تیم ملی جای آماده‌ترین‌هاست، نه عنوان دار‌‌ها

خط قرمز روی نام 5 وزنه‌بردار المپیکی

با اعلام اسامی دوازده ملی‌پوش وزنه‌برداری، اردوی تیم ملی بزرگسالان از امروز به میزبانی تیم شرکت ملی حفاری در اهواز آغاز می‌شود؛ اردویی که البته بدون حضور بیشتر المپیکی‌ها حال و هوای همیشگی را ندارد.
کد خبر: ۵۴۷۳۱۷

مجید عسکری و علی‌‌اصغر غفوری در 62 ، سجاد بهروزی و مرتضی رضاییان در 69 ، رسول تقیان در 77 ، یاسین باقری و سعید محمدپور در 94، کیا قدمی و محسن بهرام‌‌زاده در 105 و بهادر مولایی، رشید شریفی و محسن داوودی در 105+ وزنه‌بردارانی هستند که به دلیل درخشش در هفته‌های پایانی لیگ و مسابقه‌های قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان دعوت شدند.

در این میان دعوت از شریفی و داوودی که پس از سه سال دوری از مسابقه‌ها به‌دلیل محرومیت دوشنبه شب برای نخستین‌بار در مسابقه‌های قهرمانی کشور در ایلام روی تخته رفتند از نکات قابل توجه فهرست کوروش باقری است. شریفی که سال 2009 قهرمان آسیا شده بود در ایلام با حدنصاب مجموع 420 کیلوگرم (190 یکضرب و 230 دوضرب) قهرمان ایران شد و داوودی هم با چهار کیلوگرم اختلاف نسبت به او روی سکوی دوم ایستاد. باقری برای اردوی اهواز وزنه‌بردارانی چون غفوری، باقری، قدمی و بهرام‌‌زاده را هم با توجه به عملکرد خوبشان در ایلام به اردو دعوت کرد، اما در فهرست او خبری از المپیکی‌ها نبود و بجز سعید محمدپور سایر چهره‌های سرشناس تیم جایی در فهرست او نداشتند. باقری درباره این تصمیم بحث‌انگیز خود به جام‌جم گفت: من همیشه گفته‌ام اردوی تیم ملی جای آماده هاست نه جای کسانی که بیشتر مدال کسب کرده‌اند. شش ماه از المپیک می‌گذرد، اما بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، نواب نصیرشلال، کیانوش رستمی و سهراب مرادی نه در فینال لیگ حضور داشتند و نه در مسابقه‌های قهرمانی کشور. در این شرایط من چطور می‌توانم چشمم را روی دیگر نفرات شایسته ببندم و به صرف درخشش در المپیک لندن از آنها بخواهم در اوج ناآمادگی به تیم ملی بیایند.

باقری در پاسخ به این پرسش که آیا درهای تیم ملی روی این نفرات باز خواهد بود یا خیر، گفت: من با کسی مشکلی ندارم. آنها هم اگر دوباره توانستند به شرایط مطلوب نزدیک شوند درخدمتشان هستم. تیم ملی همان‌طور که از اسمش پیداست به شخص خاصی تعلق نداشته و متعلق به یک مملکت است.

دور جدید اردوی تیم ملی بزرگسالان از امروز (چهارشنبه) در اهوازبرگزار می‌شود و ملی‌پوشان در غیاب کوروش باقری که در هشتگرد، تمرینات وزنه‌برداران رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را زیر نظر دارد، در حضور فراز رامهرمزی و جورج زالای تمرینات آماده‌سازی خود را سپری می‌کنند. این اردو تا پنجم فروردین ادامه دارد و پس از وقفــه‌ای کوتاه مدت دور دوم آن در تهران از سر گرفته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها