فرمانده انتظامی تهران از راه‌اندازی 250 ایستگاه نوروزی پلیس در پایتخت خبر داد

طرح زوج و فرد تا 30 اسفند اجرا می‌شود

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی سال 92، پلیس پایتخت تمهیدات ویژه‌ای را برای حفظ امنیت شهر و شهروندان تهرانی به‌اجرا گذاشته است.
کد خبر: ۵۴۶۸۶۸

فرمانده انتظامی تهران با تشریح طرح‌های پلیس برای امنیت شهر و شهروندان در نوروز 92، از راه‌اندازی 250 ایستگاه نوروزی پلیس در پایتخت خبرداد و گفت: از اول تا پانزدهم فروردین گشت‌های پلیس به صورت سواره، پیاده و موتوری، کنترل امنیت و نظم و انضباط پایتخت را بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا، سردارحسین ساجدی‌نیا در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به تمهیدات نوروزی پلیس پایتخت افزود: واحد مرکز فوریت‌های پلیسی 110 نیز بدون تعطیلی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی با بیان این‌که 150 ایستگاه پلیس از قبل وجود داشت و در این ایام نیز 250 ایستگاه پلیس برای برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت در پایتخت مستقر خواهد شد، اظهار کرد: به علت آغاز خریدهای نوروزی از امروز حجم نیروهای پلیس افزایش خواهد یافت به طوری که مردم در مراکز خرید حضور این افراد را احساس خواهند کرد.امنیت پایانه‌ها نیز در تعطیلات نوروزی امسال از سوی پلیس کنترل خواهد شد.

ساجدی‌نیا با بیان این‌که از نوروز به دلیل افزایش حجم سفرهای نوروزی پایانه‌ها نیز تحت پوشش و مراقبت ماموران پلیس قرار می‌گیرد، گفت: ماموران در پایانه‌ها حضور خواهند داشت تا از وقوع جرایمی مانند سرقت پیشگیری کنند.

وی از اجرایی شدن طرح تشدید مراقبت از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و بانک‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: گشت‌های پلیس در ایام نوروز در اطراف این بخش‌ها گشتزنی می‌کنند.

حضور ماموران نامحسوس در مترو و مراکز خرید

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس راهور برای ساماندهی خرده فروشان و دستفروشان در معابر گفت: با شهرداری به توافق رسیده‌ایم مناطقی در اختیار دستفروشان قرار دهد تا مردم بدون گره‌های ترافیکی به خریدهای خود ادامه دهند.

برای حفظ امنیت مسافران و جلوگیری از سرقت در ناوگان حمل‌و نقل عمومی شهر، ماموران کنترل نامحسوس پلیس در اتوبوس و مترو حضور خواهند داشت. ساجدی‌نیا در این باره توضیح داد: ماموران این یگان در مترو، سطح شهر، مراکز خرید و همچنین نمایشگاه‌ها به صورت نامحسوس حضور دارند تا از جرایمی همچون سرقت و جیب‌بری پیشگیری کنند.

به گفته ساجدی‌نیا، زمان حضور ماموران پلیس 110 در محل حادثه میانگین 7 دقیقه تخمین زده شده است.

سارقان امسال مرخصی نمی‌روند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی مجرمان از زندان آزاد شده که پرونده‌های سنگینی داشته‌اند، گفت: این افراد در طول تعطیلات نوروز تحت نظارت کامل پلیس خواهند بود. همچنین از مقام قضایی درخواست کرده‌ایم با مرخصی مجرمانی که جرایم سنگینی داشته‌اند بویژه سارقان، موافقت نشود.

ساجدی‌نیا همچنین از طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان حرفه‌ای که از زندان مرخصی گرفته‌اند، اما دوباره مراجعه نکرده‌اند، خبر داد و گفت: همچنین در روزهای نوروز تمام کلانتری‌ها باز و آماده خدمت‌رسانی به مردم است.همچنین مجرمان آزادشده دارای جرایم سنگین تعطیلات نوروز تحت نظارت پلیس خواهند بود.

اسباب‌کشی بدون مجوز پلیس، ممنوع

به گفته فرمانده انتظامی تهران، اسباب‌کشی از اول تا پانزدهم فروردین ممنوع است مگر آن که مجوز از سوی کلانتری محل صادر شود.

معرفی تولیدکنندگان مواد محترقه به مراجع قضایی

به گفته ساجدی‌نیا، پلیس از توزیع مواد محترقه بویژه مواد‌محترقه دست‌ساز جلوگیری می‌کند و فروشندگان این مواد نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

طرح زوج و فرد تا 30 اسفند اجرا می‌شود

شناسنامه‌دار شدن اراذل و اوباش تهرانی و شناسایی سارقان از دیگر اقدامات پلیس برای امنیت تعطیلات نوروزی امسال است.

به گفته ساجدی‌نیا، طرح مهار اراذل و اوباش شناسنامه‌دار به‌ویژه افرادی که در حوادث چهارشنبه‌سوری دخالت داشته‌اند، از چند روز قبل آغاز شده است.فرمانده انتظامی تهران، از اجرای مرحله دوازدهم طرح برخورد با اراذل و اوباش پایتخت خبر داد و گفت: طرح زوج و فرد تا 30 اسفند ادامه خواهد داشت، اما در ایام تعطیل نوروز این طرح در پایتخت اجرا نخواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران در مورد شرایط بازداشتگاه‌های تهران بزرگ نیز گفت: هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است تا کنترل بازداشتگاه‌ها بهتر انجام شود.

آغاز طرح کنترل ایمنی اتوبوس‌های جاده‌ای

اتوبوس‌های بین‌شهری ارابه‌های مرگی است که در جاده‌ها می‌تازند؛ همان‌هایی که خواب آلودگی راننده سرنوشت تلخ واژگونی را برایشان رقم می‌زند تا با مرگ خونین ده‌ها نفر از سرنشینان‌شان تیتر اول اخبار حوادث شوند.

فرسودگی و نقص فنی این اتوبوس‌ها، خواب آلودگی راننده، نبود نظارت جدی ماموران پلیس بر عملکرد رانندگان اتوبوس‌ها، ارتکاب برخی تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها توسط آنها، به کارگیری رانندگان بی‌تجربه و بی‌صلاحیت و... از مهم‌ترین دلایلی است که کارشناسان و صاحب نظران حوزه حمل‌ونقل و تصادفات، آن را دروقوع تصادف‌های اتوبوس‌های بین شهری موثر می‌دانند.

با آغاز تدریجی سفرهای نوروزی از نیمه اسفند، پلیس‌راه کشور مرحله دوم کنترل تردد اتوبوس‌های بین شهری در جاده‌ها را آغاز کرده است. فرمانده پلیس راه کشور نیز با بیان این‌که مرحله دوم طرح ضربتی کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر از روز گذشته آغاز شده است، می‌گوید: کنترل اتوبوس‌ها در طرح نوروزی تشدید می‌شود و در صورتی که ماموران پلیس راه تشخیص دهند اتوبوس دارای نقص فنی است برگه معاینه فنی آن باطل می‌شود.سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که در مرحله اول اجرای این طرح 23 درصد اتوبوس‌ها دارای نقص ایمنی بود که از تردد آنها در جاده‌ها جلوگیری شد، به اجرای مرحله دوم طرح ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر، اشاره کرده و می‌گوید: در این مرحله از طرح در پاسگاه ساری استان مازندران، پلیس راه آمل، پلیس راه قزوین ـ زنجان و پلیس راه قزوین ـ رشت و پلیس راه تهران ـ سمنان به مدت 48ساعت اجرا شده و ماموران پلیس راه به کنترل صورت وضعیت، ایمنی ظاهری خودروها و معاینه فنی اقدام می‌کنند.

به گفته وی، در مرحله اول اجرای این طرح در چهار استان قزوین، تهران، البرز و قم، 2937 اتوبوس کنترل شده است.

فرمانده پلیس راه توضیح می‌دهد: در مرحله اول اجرای این طرح سرنشینان و رانندگان 20 درصد اتوبوس‌ها از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کردند و همچنین 1/5 درصد اتوبوس‌ها دارای مسافر اضافی بود.

مهماندار با بیان این‌که 23 درصد اتوبوس‌های کنترل شده دارای نقص فنی ظاهری از جمله شکسته شدن شیشه و خرابی سیستم روشنایی بود، می‌افزاید: 6/5 درصد اتوبوس‌ها دارای تجهیزات ایمنی شامل کپسول آتش‌نشانی، زنجیر چرخ، جعبه کمک‌های اولیه، مثلث شبرنگ و مخروطی نبود.

به گفته وی 13 دستگاه اتوبوس نیز برگه معاینه فنی نداشت که از ادامه تردد آنها جلوگیری شد.فرمانده پلیس راه با بیان این‌که از تردد اتوبوس‌های دارای نقص ایمنی جلوگیری می‌شود، تاکید می‌کند: از این پس کارشناسان پلیس راه در پایانه‌های استان تهران مستقر می‌شوند و برخی اتوبوس‌ها را انتخاب می‌کنند و در مراکز معاینه فنی داخل پایانه‌ها بار دیگر تست‌های ایمنی را انجام می‌دهند.سرهنگ مهماندار توضیح می‌دهد: در صورتی که ایمنی این اتوبوس‌ها تائید نشود، علاوه بر برخورد با مرکز معاینه فنی صادر کننده برگه، با مدیر فنی شرکت و شرکت اعزام کننده به دلیل کنترل نکردن موارد ایمنی برخورد شده و متخلفان به کمیسیون ماده 11 معرفی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها