رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد،‌ این نهاد تحت نظارت IOC قرار دارد و او تابع دستورات وزارت ورزش است.
کد خبر: ۵۴۶۸۰۳
وزیر بگوید انتخابات را برگزار می‌کنم اما تبعاتش را بپذیرد!

محمد علی‌آبادی در جلسه هم‌اندیشی اعضای مجمع کمیته ملی المپیک اظهار کرد: از همه شما دوستان که در این جلسه حاضر شدید تشکر می‌کنم، بویژه از آقای عباسی، وزیر ورزش که می‌دانم با وجود مشغله‌ای که داشت خود را به این جلسه رساند. ما 4 سال کار کردیم و نتایج ارزشمندی را به دست آوردیم جایگاه 17 در المپیک، 4 در آسیا و 12 پارالمپیک را کسب کردیم و بسیاری از موفقیت‌های دیگر که آخرین آن همین رقابت‌های جام جهانی کشتی امسال و وزنه‌برداری سال قبل بود. در طول سال‌های اخیر همواره یکی، دو فدراسیون ما گام‌های جانانه برداشته‌اند و نتایج تحسین‌برانگیزی کسب کرده‌اند. البته این به پاس زحمات شما عزیزان در فدراسیون‌های ورزشی مختلف است که کار را در دست داشتید.

وی افزود: ما هم سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم اعتبارات لازم را برای فعالیت‌هایتان تامین کنیم تا با خیال راحت کار کنید و همواره به دنبال این بودم که با همه امکاناتی که در دست دارم با کمک دوستان در کمیته اجرایی اعتبارات بیشتری تخصیص دهم و همان طور که می‌دانید بودجه تزریقی ما از 16 میلیارد به 50 میلیارد افزایش پیدا کرد. این حاصل یک تلاش جمعی است که حاکی از همراهی و حضور پایاپای کمیته ملی المپیک در کنار دولت دارد. من همین حالا هم برای تامین بودجه مورد نیاز بیش از 20 جلسه برگزار کرده‌ام، هیچ گاه به یک نامه نگاری ساده اکتفا نکرده‌ام و تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم کارها را به بهترین شکل پیش ببریم. همان طور که می‌دانید تامین بلیت، هتل و حتی لوازم ورزشی برای رشته‌های مختلف موضوعی است که امروز با توجه به مسائل ارزی به روسای فدراسیون‌ها فشار می‌آورد.

وی افزود: همان طور که رییس جمهور فرمودند به دنبال این هستیم که در بین 10 کشور برتر دنیا و دوم آسیا قرار بگیریم. نیاز به این داریم که گام‌های بلندتری برداریم تا به این جایگاه برسیم. از همه شما بزرگواران در فدراسیون‌های مختلف تشکر می‌کنم که در این مسیر با ما همگام بودید.

رییس کمیته ملی المپیک درباره مسائل به وجود آمده پیرامون اصلاح اساسنامه تاکید کرد: اساسنامه با رای شما اعضای محترم مجمع رسمیت می‌یابد و شکل قانونی پیدا می‌کند، حتی اگر ما و IOC آن را تایید کنیم اما شما آن را نپذیرید قانونی نخواهد بود. البته وظیفه ما تدوین اساسنامه است و نه تایید آن. در اولین فرصتی که انتخابات برگزار شود شمایید که باید به آن رای دهید.

علی آبادی گفت: ما 25 فدراسیون داریم که رشته‌های المپیکی دارند. مهم نیست که در المپیک نماینده داشته باشند یا نه. منظور این است که رشته‌های آن‌ها در المپیک حضور دارند. طبق مقررات IOC تعداد سایر اعضای مجمع باید کمتر از این عدد باشد یعنی حداکثر 24 عضو دیگر می‌توانیم داشته باشیم. اما ما تصمیم گرفتیم تا 6 عضو از بین ورزشکاران نیز به این اعضا اضافه کنیم. ابتدا مخالفت‌هایی به وجود آمد اما نهایتا پذیرفتند که 6 عضو هم باشند. یعنی 31 نفر عضو در مجمع وجود دارد و کمتر از این تعداد هم می‌توانیم از بین فدراسیون‌های ملی و آسیایی اعضایی را در مجمع بپذیریم. البته مشکلاتی هم وجود دارد، مثلا از نظر مراجع نظارتی خیلی پذیرفته نیست که فدراسیون باستانی در مجمع باشد چرا که آن‌ها می‌گویند اصلا این فدراسیون جایی در المپیک ندارد اما تلاش کردیم که تا جای ممکن از بین فدراسیون‌های ملی نیز اعضا را در مجمع بپذیریم.

وی تاکید کرد: من برای برگزاری انتخابات تابع دستورات وزارت ورزش هستم و همیشه گفته‌ام که اگر شخص وزیر دستور دهد که انتخابات را برگزار کنید آن را می‌پذیرم و به دنبال برگزاری‌ انتخابات می‌روم اما مسئولیت تبعات این موضوع با شخص وزیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها