مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به افزایش 6/20 درصدی نرخ دیه از سوی قوه قضاییه برای سال 92 گفت: صنعت بیمه برای رعایت حال مردم تنها 10 درصد حق بیمه‌های شخص ثالث را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۶۵۲۳

جواد سهامیان‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نرخ دیه کامل در سال جاری 94 میلیون و برای ماه‌های حرام 126 میلیون در نظر گرفته شده بود، گفت: سال گذشته نیز با توجه به افزایش 50 درصدی نرخ دیه، حق بیمه‌های شخص ثالث 25 درصد افزایش یافت و امسال نیز با توجه به افزایش 20 درصدی نرخ دیه تنها 10 درصد حق بیمه‌ها افزایش خواهد یافت. وی خاطرنشان کرد که صنعت بیمه برای همراهی با مردم و این که بتوانند حق بیمه شخص ثالث خود را پرداخت کنند این تخفیف را سال گذشته و امسال در نظر گرفته است.

مدیر عامل بیمه ایران از مردم خواست تا با توجه به تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها نسبت به تکمیل یا خریداری بیمه‌نامه‌های جدید اقدام کنند، چرا که اگر حادثه‌ای پیش بیاید دیه یک نفر 114 میلیون خواهد بود و اگر در ماه حرام این حادثه اتفاق بیفتد 152 میلیون تومان باید پرداخت کنند که این مبلغ برای مردم سنگین خواهد بود.

سهامیان‌مقدم با اشاره به این‌که شرکت متبوعش برای واحدهای دولتی و غیردولتی تقسیط پرداخت حق بیمه را در نظر گرفته است، گفت:‌ در صورتی که کارکنان واحدهای دولتی یا غیردولتی از سوی ذی حسابان یا واحد مالی یا حسابداری گواهی بیاورند که می‌توانند اقساط را پرداخت کنند ما حق بیمه آنها را تقسیط خواهیم کرد.

اجرایی شدن بیمه مهریه

مدیرعامل بیمه ایران همچنین از آماده شدن بیمه مهریه و اجرای آن در کشور خبر داد.سهامیان‌مقدم در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: افرادی که ازدواج می‌کنند و قرار است مهریه را با توجه به عندالمطالبه بودن به همسرشان پرداخت کنند، می‌توانند از این پس بیمه مهریه خریداری کنند.

وی افزود: مبلغ پرداختی ماهانه برای بیمه مهریه به مقدار مهریه، مدت زمان در نظر گرفته شده (از 12 سال تا 15 سال یا بیشتر متناسب با مقدار مهریه) و سن زوجین بستگی دارد.

سهامیان‌مقدم اضافه کرد: بر اساس جداول طراحی شده و متناسب با شرایط، ارزش پرداخت آن به صورت ماهانه مشخص می‌شود.وی گفت: مبلغ مهریه پس از پایان زمان تعیین شده به نیابت از همسر به زوجه (زن) پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها