«رادیو هفت» برنامه‌ ویژه‌ای را برای تحویل سال این شبکه در نظر گرفته است

دست پُر شبکه آموزش برای ایام نوروز

رادیو هفت، ام سی، شبی دیگر، دستان، مشاعره نوروزی، آینه و گل‌آموز برخی برنامه‌هایی است که ایام نوروز از شبکه آموزش پخش می‌شود. این شبکه همچنین فیلم‌های آخرین شب سال، مرخصی شب عید، هفت سین، ظرف غذای استنلی و یکی بود یکی نبود را نیز برای پخش نوروزی آماده کرده است.
کد خبر: ۵۴۶۴۵۲

به گزارش جام‌جم، پخش فیلم‌های نوروزی شبکه آموزش از بیست و نهم اسفند آغاز می‌شود. این فیلم‌ها هر روز ساعت 10 و 15 دقیقه پخش می‌شود. فیلم «آخرین شب سال» را جواد مزدآبادی کارگردانی کرده است و شهره لرستانی، افشین سنگ‌چاپ و ملیحه نیکجومندد، ر آن بازی می‌کنند. این فیلم داستان زنی است که راننده وانت است. این فیلم بیست و نهم اسفند پخش می‌شود.

فیلم «مرخصی شب عید» به کارگردانی بهروز خلجی و بازی اردلان شجاع‌کاوه، خاطره حاتمی و شهنام شهابی سی‌ام اسفند به نمایش درمی‌آید. داستان این فیلم درباره یک سرباز راهنمایی و رانندگی است.

فیلم «هفت سین» به کارگردانی حسین تبریزی اول فروردین پخش می‌شود. داستان این فیلم با بازی حمیرا ریاضی، مینا جعفرزاده و افسانه ناصری درباره دختری است که به دلیل اعتیاد پدرش با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شود.

فیلم «ظرف غذای استنلی» محصول 2011 هندوستان دوم فروردین پخش می‌شود. فیلم «یکی بود یکی نبود» به کارگردانی مجید مظفری و بازی علی دهکردی و روشنک عجمیان سوم فروردین پخش می‌شود. فیلم «ارژنگ و بردیا» به کارگردانی نصرت‌الله مقدم و بازی شهرام قائدی، محسن افشانی و راحله میرزایی درباره دو نفر است که اجرای برنامه کودک را به عهده دارند. این فیلم چهارم فروردین به نمایش درمی‌آید.

فیلم «ساعت 25» به کارگردانی مسعود آب‌پرور پنجم فروردین و فیلم «آقای لازار» محصول 2011 کانادا ششم فروردین پخش می‌شود. فیلم «شهرام و بهرام» به کارگردانی شهرام خادم و بازی محسن افشانی، مهدی سلوکی و افسانه ناصری داستان دو برادر است که یکی پشت کنکوری و دیگری دبیرستانی است. این فیلم هفتم فروردین از شبکه آموزش به نمایش درمی‌آید.

فیلم «شکستن قالب» محصول 2009 انگلستان، هشتم فروردین و فیلم «تیک تاک» نهم فروردین پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی و بازی رامبد شکرآبی، نصرالله رادش، حدیث فولادوند، مینا جعفرزاده و رابعه اسکویی تولید شده است.

فیلم «دانش‌آموز دوکوبو» محصول 2011 فرانسه دهم فروردین پخش می‌شود. فیلم سالارخان به کارگردانی بهمن دان یازدهم فروردین به نمایش درمی‌آید. فیلم «ماه قرمز» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر دوازدهم فروردین پخش می‌شود.

فیلم «زهره ترک» هم برای پخش روز سیزدهم نوروز در نظر گرفته شده است.

فیلم‌های «چیزی که خدا ساخت» و «حباب» به کارگردانی کریم سربخش هم چهاردهم و پانزدهم فروردین به نمایش درمی‌آید.

شبکه آموزش برای روز شانزدهم فروردین هم فیلم «ستاره‌های روی زمین» را در نظر گرفته است.

برنامه «رادیو هفت» هم در ایام نوروز با بخش‌های جذاب، مخاطبان را سرگرم خواهد کرد. اجرای این برنامه به‌عهده منصور ضابطیان، احسان کرمی، رشید کاکاوند و میلاد اسلام‌زاده است. خوانندگان، هنرمندان و بازیگران مهمانان این برنامه هستند. شبکه آموزش ویژه برنامه سال تحویل خود را هم به سازندگان برنامه رادیو هفت سپرده است.

برنامه «ام سی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر قمیشی و اجرای مسعود فروتن شامل بخش‌های آخرین اخبار و رویدادهای زیست‌محیطی، سفر و طبیعت‌گردی است. گزیده برنامه‌های نوروز دهه‌های 70،60 و 80 و دیدار با چهره‌های پیشکسوت از دیگر بخش‌های این برنامه است.

برنامه «شبی دیگر» به نویسندگی نوشین محمدی و یلدا جوادی‌منش به تهیه‌کنندگی رامین موسوی‌ملکی و کارگردانی شهرام بهپور پخش می‌شود. نیما کرمی اجرای این برنامه را به‌عهده دارد. شهلا ریاحی، حداد عادل و همسرش برخی مهمانان شبی دیگر هستند. بررسی و نمایش آداب و رسوم نوروز در شهر و روستاهای ایران، بخشی از برنامه شبی دیگر است.

برنامه مشاعره نوروزی به نویسندگی و تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی علیرضا فرح‌جود و اجرای اسماعیل آذر پخش می‌شود. بخشی از مسابقه مشاعره در منزل تاجیک‌های شهر دوشنبه ضبط شده است. تهران، شیراز و اصفهان برخی شهرهایی است که مسابقه مشاعره در آنجا ضبط شده و نوروز 92 پخش می‌شود.

برنامه «آینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهران رسام و اجرای رضا یزدانی و نازی لادن از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه آموزش است.

از دیگر برنامه‌های شبکه آموزش برای پخش در ایام نوروز می‌توان به گل‌آموز، هفت شهر عشق، با هم بیاموزیم و فرصت برابر اشاره کرد.

مستندهای مغز انسان، نیروهای تغییر، فاجعه آتشفشان‌های بزرگ، اکسیر جوانی، ابر حادثه، زلزله‌ها، کلبه علم، بازگشت به اورست، حیات وحش آفریقا، دنیای نامرئی، زندگی ناشناخته یک سلول، لذت نقاشی، رازهای دیوار بزرگ چین، اهرام مصر، نبرد بدن، شهاب مرگبار، فیل‌ها، بدن انسان، آفرینش انسان و آموزش عکاسی از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه آموزش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها