وزیر خارجه آمریکا با خشم مردم مسلمان مصر روبرو شد

معترضان با سوزاندن تصاویر جان کری و سر دادن شعارهای ضد آمریکایی، خشم خود را نسبت به سیاست های واشنگتن در برابر دولت مصر اعلام کردند.
کد خبر: ۵۴۶۲۷۹
وزیر خارجه آمریکا با خشم مردم مسلمان مصر روبرو شد

دیدارجان کری وزیر امور خارجۀ آمریکا از مصر در حالی انجام می شود که این کشور در بحبوحه بحران سیاسی و تداوم اعتراضات خیابانی است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، معترضان که کاخ سفید را حامی محمد مرسی رییس جمهوری کشورشان می دانند با سوزاندن تصاویر جان کری و سر دادن شعارهای ضد آمریکایی، خشم خود را نسبت به سیاست های واشنگتن در برابر دولت مصر اعلام کردند.

اما وزیر امورخارجه آمریکا با تاکید بر اینکه دولت متبوعش حامی خاص هیچ جناحی در مصر نیست گفت: «ما برای مداخله به اینجا نیامده ایم بلکه هدف ما شنیدن سخنان دو طرف است. ما قصد نداریم هیچ کس را به اقدام خاصی ترغیب کنیم. آمریکا در رابطه با مصر دیدگاه خودش را دارد و من اینجا هستم تا این دیدگاه را شرح دهم. چیزی که ما از آن حمایت می کنیم دمکراسی است.»

باید دید ملاقات روز یکشنبه کری با مرسی به چه نتیجه ای می رسد و آیا این دیپلمات آمریکایی در اولین سفرش به مصر می تواند به خروج این کشور از بن بست سیاسی کمکی کند یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها