خطیب نماز جمعه تهران گفت: مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی با کشورهای 5+1 در قزاقستان نشان داد که مواضع ایران، ثابت و تزلزل ناپذیر است.حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: در این نشست موضع 5+1 نسبت به گذشته بهتر و واقع بینانه تر بود و اخبار برخی خبرگزاری ها که اعلام کرده بودند ایران با توقف غنی سازی موافقت کرده، بی اساس است.
کد خبر: ۵۴۵۴۰۲
مواضع ایران در مذاکرات، تزلزل‌ناپذیر بود

وی با اشاره به این که ملت ایران برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم خود می داند اضافه کرد: درصد غنی سازی ایران به کسی ارتباطی ندارد زیرا ملت ایران به مقداری که نیاز دارد از این حق خود استفاده می کند و از هیچ قدرتی تا کنون نترسیده و از این پس هم نمی ترسد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: رئیس جمهور آمریکا گفته ما هرگز نخواهیم گذاشت که ایران به سلاح هسته ای دست یابد ما می گوئیم که اگر سلاح هسته ای در برنامه ما منظور نشده نه از باب اجازه رئیس جمهور آمریکاست بلکه از این جهت است که فتوای رهبر ما بر حرمت تولید سلاح هسته ای است و تولید سلاح هسته ای جنایت در حق بشریت است.

وی اضافه کرد: اگر درباره سلاح هسته ای اقدامی نمی کنیم براساس اعتقادات و نظر رهبری نظام اسلامی است اما درباره انرژی هسته ای صلح آمیز هر پیشنهادی که نافی حق ملت ما باشد از نظر ملت مردود است و هیچ مقامی در هیچ مسئولیتی حق هیچ نوع سازشی را در این زمینه نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ایران 34 سال است که با همه قدرت های تا بن دندان مسلح مقابله کرده و جنگ 8 ساله را با پیروزی پشت سر گذاشته است گفت : شما اگر می توانید جلوی کشورهای دارای سلاح هسته ای را بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه خطبه دوم  افزود: رزمایش پیامبر اعظم سپاه، پیام اقتدار ملت و پیام حرکت ما در مسیر پیشرفت به سوی تامین سلاح های بازدارنده ای بود که دشمن را در برخورد با ما مایوس کند.

وی اضافه کرد: پیام دیگر این رزمایش به کشورهای منطقه بود که سیاست ایران با همه کشورها تقویت برادری و ارتباط سازنده است و  کشورهای منطقه بدانند که اگر ارتباط سازنده با ایران داشته باشند در روزهای سخت برای امنیت آنها موثر خواهد بود.

خطیب جمعه تهران گفت: پیام سوم این رزمایش هشدار به همه کسانی است که در خیالشان تضییع حقوق مردم را در نظر دارند و یا احیانا می گویند همه گزینه ها روی میز است.

وی افزود: ما با داشتن سپاه غیور و دانشمندان پرتلاش برای ساخت تجهیزات دفاعی تا به امروز پیروز بودیم و از این پس نیز در برابر همه قدرت های متجاوز در صورت قصد تجاوز خواهیم ایستاد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت: انتظار ما از دولت و مجلس این است که رعایت اولویت های کشور در صدر برنامه ریزی قرار گیرد و از اولویت های مهم ما تامین معیشت طبقات کم درآمد، کنترل قیمتها، نظارت دقیق بر بازار، توجه کافی به تولید و سرمایه ملی، رفع بیکاری و بالابردن ارزش پول ملی و نیز ایجاد ثبات در بازار ارز است.

وی اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری ، هر نوع تنش و سلب آرامش فکری مردم   قبل از انتخابات خیانت به ملت است لذا انتظار دینی و اخلاقی مردم از مجلس و دولت این است که بگو مگوها تمام شود و حاشیه سازی از بین برود.

خطیب جمعه تهران گفت :  از رسانه ها بخصوص صدا و سیما انتطار می رود در برنامه ها و مطالب خود از هر مسئله ای که تنش را تشدید می کند پرهیز کنند.

 صدیقی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته احسان و نیکوکاری گفت: شایسته است مردم عاطفی ، مهربان و سربلند ما برای رضای خدا سهم کوچکی در رفع نیاز نیازمندان داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به درپیش بودن روز درختکاری افزود: این روز، روز احترام به طبیعت و محیط زیست است و باید در حفظ اینها کوشید و مردم و  مسئولان در این باره همت کنند.

خطیب جمعه تهران  در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: یکی از مقدمات نماز مکان نمازگزاردن است و همان گونه که زمان ها با همدیگر تفاوت دارند بعضی مکان ها از قرب خاصی برخوردارند که شایسته است در آنجا نماز بگزارند و از مکان های غصبی پرهیز کنند.

صدیقی ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزود: بحث اهمیت مکان نماز ، شاهدی است بر حساسیت مکتب ما به اموال و حقوق و حفظ حریم دستاوردهای مردم زیرا غصب از زشت ترین گناهانی است که موجب از دست رفتن حقوق مردم می شود.

وی اضافه کرد: نماز نبض زندگی است و انسان نمازگزار به حقوق مردم حساس می شود و به حریم حقوق و اموال مردم بدون اجازه وارد نمی شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: مکان نمازگزار نیز باید ارزیابی شود و بنابراین علاوه بر رعایت مکان نماز ، دل نمازگزار نیز باید در موقع نماز با خدا باشد و مرحله بعد این است که همه روح نمازگزار با خداست و خود را در محضر خدا حاضر می بیند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها