یکشنبه سرنوشت والیبال متین رقم می خورد

کارخانه: همه دلخوشی مردم ورامین هستیم

گفت و گو با مصطفی کارخانه سرمربی تیم متین ورامین ؛

هنوز دینم را به والیبال ورامین ادا نکرده ام

جام جم/ متین ورامین پیش از آغاز این فصل از رقابت های لیگ برتر تیم ناشناخته ای به شمار می رفت، این تیم مصطفی کارخانه را روی نیمکت خود می دید اما حتی حضور این مربی باتجربه، پر افتخار و قدیمی نیز باعث نشد تا به متین ورامین به چشم یک تیم مدعی نگاه کنند.
کد خبر: ۵۴۵۳۷۵
هنوز دینم را به والیبال ورامین ادا نکرده ام


متین در طول لیگ گاهی ا در حد و اندازه های یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر ظاهر می شد  اما بیشتر اوقات پا به پای مدعیان قهرمانی لیگ پیش رفت تا در نهایت به جمع 4 تیم راه یافته به پلی آف صعود کند. کارخانه در گفت و گو با جام جم از وضعیت حاکم بر این دوره از رقابتهای لیگ برتر می گوید، لیگی که به گواه اکثر مربیان سطحی بالاتر از دوره های گذشته این لیگ دارد:

- اینکه شما اهل ورامین هستید تنها دلیلی بود که در ابتدای فصل هدایت این تیم را در لیگ برتر پذیرفتید؟
• بله، می خواستم به والیبال شهرم ادای دین کنم. این منطقه سرشار از استعدادهای ناب والیبالی است و با توجه به این پتانسیل تمایل زیادی برای هدایت این تیم داشتم.

- حالا که تیم به پلی آف صعود کرده است دینتان ادا شد؟
• خیر ، من همیشه مدیون و مرهون والیبال این شهر خواهم بود و یک قهرمانی باعث نمی شود که از خودم سلب مسئولیت کنم. هنوز دینم را به والیبال ورامین ادا نکرده ام و باید بیشتر از این تلاش کنم.

- در  ابتدای فصل گمان می کردید که در پایان لیگ به مرحله پلی آف صعود کنید؟
• خیر، خوب ما سختی های زیادی را در لیگ تحمل کردیم. بضاعت کمی داشتیم اما با همین بضاعت کم نتایج خوبی گرفتیم. شاید حضور ما در پلی اف غیر منتظره بود اما به هر حال به این هدف رسیدیم. بازیکنان من بر اساس آنچه شایستگی و توانایی شان بود به لیگ برتر رسیدند که باید بگویم اتفاق بزرگی در والیبال ورامین بود.

- از تیم های پرتماشاگر لیگ برتر والیبال هستید ، حمایت این تماشاگران  چقدر بر روی کار شما تاثیر گذاشت؟
• بسیار زیاد. قبلا هم گفته ام که تماشاگران ورامینی عطش سیری ناپذیری برای برد دارند و تنها چیزی که تیمشان می خواهند برد است. وقتی در برخی بازی ها در خانه خودمان می باختیم می توانستم ناراحتی عمیقی را در چهره آنها ببینم.

- اوج کار متین ورامین به کدام مسابقه مربوط می شود؟
• خوب در طول این  فصل ما بازی های بسیار درخشانی انجام دادیم و گاهی پیروزی های شیرینی برای تیم ما ثبت شد اما یکی از شیرین ترین موارد به بازی آخر لیگ برمی گردد جایی که ما موفق شدیم تیم کاله آمل را برای خودش یک تیم ملی است شکست دهیم. کاله ای ها بهترین بازیکنان والیبال ایران را در اختیار دارند، حمزه زرینی ، محمد موسوی عراقی و... که باعث شده اند تا کاله آمل برای خودش یک تیم ملی ثانوی باشد. کاله بازیکنان بزرگی دارد و پیروزی مقابل این تیم برای ما بسیار ارزشمند بود.

- بازیکنان متین نسبت به ابتدای فصل چقدر تغییر کرده اند؟
• نگرش، تجربه و آمادگی آنها بیشتر از آن چیزی است که در ابتدای فصل دیدم. آنها در طول فصل اتفاقات زیادی را تجربه کردند . البته به فراخور اهمیت دیداری که در پیش روی متین بود بازیکنان نیز تغییر می کنند. آنها شرایط را به خوبی درک می کنند و معتقدند با زحمت و تلاش حتی می توان قهرمان شد.

- به نظر می آید تیم متین پس از صعود به پلی آف تا حدودی بی انگیزه شد ، این طور نیست؟
• خیر، خیلی ها این عقیده را داشتند اما در واقع چنین نبود، آنها در هر شرایطی انگیزه خود را حفظ می کنند و حتی اگر بخواهند ذره ای بی انگیزه باشند این اجازه را به آنها نمی دهم.

- پس از اینکه متین به مرحله پلی آف لیگ صعود کرد گفتید که ورامین می تواند میزبان  باشگاه های آسیا باشد این یعنی اینکه به قهرمانی تیمتان خیلی اطمینان دارید؟
• خیر منظور من این نبود اما بالاخره ما هم به پلی آف صعود کرده ایم و به اندازه 3 تیم دیگر شانس قهرمانی در لیگ ایران را داریم. متین می تواند قهرمان لیگ بشود هر چند این کار بسیار سخت و دشوار است. سالن والیبال ورامین نیز می تواند میزبان رقابتهای بزرگی همچون باشگاه های آسیا باشد و ما می توانیم اینجا میزبانی رقابتها را برعهده بگیریم البته به این شرط که قهرمان لیگ بشویم.

- به نظر می آید لیگ امسال از لحاظ کیفی نسبت به فصل گذشته پیشرفت کرده است.
•  بله همین طور است. ما امسال به این خاطر سختی های زیادی را متحمل شدیم که همه بازی ها به یکدیگر نزدیک و سخت بودند. وقتی تعداد تیم های شرکت کننده در این فصل کمتر شد همه چیز به نفع لیگ پیش رفت. کاهش تعداد تیم های شرکت کننده  از خیلی  اتفاقاتی که فصل های گذشته افتاد  جلوگیری کرد برای مثال اجازه نداد بازیکنان خوب و درجه یک کشور همگی در یک و یا نهایت سه تیم جمع شوند و شرایط یک طرفه ای را در لیگ به وجود بیاورند. بازیکنان خوب ما در لیگ این فصل به خوبی در تیم های مختلف پراکنده شدند. سعید معروف و علیرضا نادی در شهرداری ارومیه به میدان می روند، حمزه زرینی و محمد موسوی عراقی برای کاله بازی می کنند و به این ترتیب در هر تیم حداقل سه بازیکن شاخص حضور دارد که این نقش زیادی در ارتقای سطح کیفی لیگ داشت.

- متین در طول فصل مصدومان زیادی داشت، این اتفاق به خاطر همان فشردگی لیگ بود؟
• بله ، سطح لیگ خیلی بالا بود که این سطح بالا فشردگی رقابتها را به وجود آورد . وقتی هم که رقابتها بیش از اندازه فشرده شد برخی از مهره های ما مصدوم شدند. یکی از بدترین مصدومیت های ما به پاسور اسپانیایی تیممان برمی گردد که به دلیل مصدومیت هفته ها در کنار ما نبود.

- لیگی که در این فصل  سطح کیفی بالای آن تا این حد رضایت مربیان لیگ برتری را در بر داشته است در فصل اینده هم با همین شیوه و روال برگزار می شود؟
• ما نباید به این لیگ و این چیزی که این فصل تجربه کردیم راضی باشیم. باید برای بهتر شدن وبهتر بودن تلاش کنیم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. لیگ ما الان جز بهترین لیگ های آسیایی است و اگر بخواهیم به روال گذشته برگردیم دیگر نمی توانیم ادعای بهترین بودن را داشته باشیم.

- دراین فصل عملکرد کدام بازیکن  در متین بیشتر نظر شما را به خود جلب کرد؟
• مصطفی شریفات بازیکنی بود که علیرغم جوانی بازی های خوبی در ترکیب تیم ما انجام داد و  پدیده تیم ما بود. اما اگر بخواهم نظری کلی درباره لیگ داشته باشم باید بگویم لیگ امسال پدیده نداشت و هیچ بازیکنی نتوانست خود را به عنوان یک پدیده تمام عیار معرفی کند. البته بازیکنان جوانی بودند که در این فصل در تیم های خود خوش درخشیدند  اما از آنجایی که این بازیکنان در فصل های گذشته هم خود را نشان داده بودند نمی توان لقب پدیده را به آنها اطلاق کرد.

- فصل آینده هم شما را با متین ورامین در لیگ برتر والیبال می بینیم؟
• بگذارید لیگ به پایان برسد بعد در این باره صحبت کنیم. آدم از فردای خودش هم خبر ندارد چه برسد به فصل آینده!
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها