یکشنبه سرنوشت والیبال متین رقم می خورد

کارخانه: همه دلخوشی مردم ورامین هستیم

گویا پایانی برای جنجال ها و بی اخلاقی های این فصل از رقابتهای لیگ برتر والیبال وجود ندارد. موج حاشیه ها اینبار به به بازی دو تیم متین و سایپا رسید جایی که هواداران متین پس از شکست تیمشان جنجال به پا کردند.
کد خبر: ۵۴۵۳۷۳
حمله هواداران متین به بازیکنان سایپا!


پس از بازی تیم‌های سایپا و متین ورامین هواداران تیم ورامین که بسیار از شکست تیمشان مقابل سایپا عصبانی شده بودند، شروع به فحاشی کردند و به دنبال آن تعداد زیادی بطری آب به سوی بازیکنان و هواداران سایپا پرتاب کردند. شدت خشم هواداران به حدی بود که چند تن از آنها به داخل زمین پریدند و پس از درگیری با نیروهای حراست قصد حمله به بازیکنان سایپا را داشتند، که نیروهای پلیس و همچنین بازیکنان ورامین مانع از این درگیری شدند.

هواداران ورامین که حاضر نبودند سالن را ترک کنند تا حدود 20 دقیقه پس از بازی همچنان به فحاشی علیه سایپا ادامه می‌دادند.

نفرزاده: ارزش اخلاق بیش از پیروزی است

سرمربی تیم والیبال سایپا با ارزیابی پیروزی تیمش مقابل متین ورامین گفت: به نظرم اخلاق‌مدار بودن به مراتب ارزش بیشتری از پیروزی‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرهاد نفرزاده پس از پیروزی در بازی برگشت مرحله پلی آف مقابل متین ورامین اظهار کرد: برد و باخت جزیی از بازی والیبال است. باید همه بپذیریم که همه تیم‌ها نمی‌توانند شکست ناپذیر باشند. احتمال باخت برای هر تیمی وجود دارد. ما سعی می‌کنیم بازی‌های زیبا‌تر و قدرتمندانه‌تری را در بازی‌های آینده به نمایش بگذاریم. ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم به فینال هم برسیم.

وی با تقدیر از بازیکنانش گفت: از تمام بازیکنانم تشکر می‌کنم که مقابل متین ورامین یک بازی منسجم را انجام دادند. تیم ما به مراتب بهتر از ورامین والیبال بازی کرد. ما در تمامی پست‌ها از ورامین بهتر بازی کردیم. حریف قدری به بازی فردی بازیکنانش تکیه داشت.

سرمربی تیم والیبال ساپیا درباره نقش میرزاجانپور و فیاضی به ترتیب در تیم های متین ورامین و سایپا خاطرنشان کرد: هر دوی این بازیکنان بهترین‌های تیم خود بودند. و قطعا نقش بسزایی در بازی تیم خود داشتند.

نفرزاده در پاسخ به پرسشی درباره اظهار نظر کارخانه که گفته بود " بازیکنان تیم سایپا موجب تحریک هواداران شدند" اظهار کرد: این نظر شخصی است و من نمی‌توانم در باره آن صحبت کنم.

وی درباره حاشیه‌های رویداده در پایان این بازی گفت: باید نیروهای انتظامی حضور پررنگ‌تری داشته باشند و بتوانند تماشاگران را کنترل کنند. تماشاگر ممکن است هر رفتاری را انجام دهد و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا کار به بحران نکشد. ما سعی می‌کنیم از این حاشیه‌ها به دور باشیم. به نظر من سایپا تیمی بوده که اخلاق مدارانه کار کرده است و برای تیم حریف و هوادارانش احترام قایل بوده است. به نظر من اخلاق‌مدار بودن بسیار پایدار‌تر از پیروزی در میدان است. این بداخلاقی‌ها در ذهن همه می‌ماند و برد و باخت‌ها فراموش می‌شود.

نفرزاده درباره برگزاری بازی سوم مرحله پلی آف در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران گفت: از ابتدا هم فدراسیون والیبال با توجه به حساسیت‌هایی که وجود داشت باید بازی‌های پلی‌آف رادر سالن 12هزار نفری برگزار می‌کرد و شخصا با این تصمیم موافق هستم.

کارخانه از انصراف تیم والیبال متین ورامین خبر داد

سرمربی تیم والیبال متین ورامین پس از باخت مقابل سایپا از انصراف تیمش پیش از برگزاری سومین بازی مرحله پلی آف در سالن 12 هزار نفری آزادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مصطفی کارخانه با اشاره به مصوبه سازمان لیگ درباره برگزاری بازی سوم مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران تاکید کرد: ما به هیچ عنوان این موضوع را قبول نمی‌کنیم. زحمت زیادی کشیدیم و در دور رفت و برگشت با زحمت امتیازهای بیشتری را جمع کردیم تا از دو حق میزبانی در پلی آف برخوردار شویم. این حق شهرستان ورامین است که بازی سوم در این شهر برگزار شود.

سرمربی تیم والیبال متین ورامین ادامه داد: با این شرایط ما از همین الان انصراف می‌دهیم و دیگر به هیچ عنوان در مسابقات شرکت نمی‌کنیم.

کارخانه در پاسخ به پرسشی درباره حاشیه‌های رویداده پس از بازی با سایپا و رفتار تماشاگران تیمش گفت: من بازیکنان سایپا را در ایجاد حاشیه‌های این مسابقه موثر می‌دانم. حرکت آنها و خوشحالی بعد از بازی قدری تحریک آمیز بود. درست است پیروز شدند و این برد نوش جانشان باشد. ماهیت ورزش همین برد و باخت‌ها است. ولی حرکت آخر آنها اصلا قشنگ نبود. ما با هم رفیق هستیم و می‌خواهیم در والیبال کنار هم باشیم.

وی در پایان افزود: مردم ورامین به تیم متین علاقه زیادی دارند و از سرمایه‌های والیبال هستند. این عشق و علاقه نباید از بین برود یا سرکوب شود. بله، من هم موافق هستم که رفتار تماشاگران باید کنترل شود. امیدوارم در سایر بازی‌ها مشکلی روی ندهد.

به گزارش ایسنا، در صورت قبول انصراف تیم والیبال متین ورامین از ادامه مسابقات ، سایپا به فینال صعود می‌کند.

رئیس سازمان لیگ والیبال: از برخوردهای کمیته انضباطی گله‌مندم

رئیس سازمان لیگ والیبال با انتقاد تند از رفتار تماشاگران در دیدار تیم‌های متین و سایپا و همچنین گله از برخوردهای کمیته انضباطی، گفت: انصراف از ادامه مسابقات از اختیارات تیم متین ورامین است ولی ما قطعا بازی سوم پلی آف را در سالن 12 هزار نفری برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، منوچهر پورحسن به دنبال حاشیه‌های پس از بازی سایپا و متین ورامین و هجوم تماشاگران به داخل زمین اظهار کرد: من واقعا متاسفم که چنین مسائلی در والیبال روی داد. در طول بازی ما از کارخانه خواهش می‌کردیم که از تماشاگرانش بخواهد به تیم حریف توهین نکنند اما متاسفانه بعد از چند دقیقه تماشاگران دوباره این رفتار را تکرار می‌کردند. البته هیچ گلایه‌ای از کادرفنی متین نیست چرا که آن‌ها همکاری کردند.

پورحسن تاکید کرد: بازی سوم مرحله پلی‌آف در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. انصراف هم از اختیارات تیم متین ورامین است. ولی ما نمی‌توانیم بازی را جای دیگری برگزار کنیم. زیرا هیچ کس برای ایجاد نظم و انضباط همکاری نمی‌کند. در بازی متین و ساپیا حراست و پلیس بهتر از من بازی را تماشا کردند! من دیدم چه کسی بطری پرت می‌کند و چه کسی دستور پرت کردن بطری‌ها را می‌دهد. وقتی تماشاگران توهین می‌کنند و مرتکب بداخلاقی می‌شوند پلیس باید با آن برخورد کند.

رئیس سازمان لیگ والیبال با انتقاد از رفتار تماشاگران متین ورامین گفت: بعضی از روی ناآگاهی مرتکب بداخلاقی‌ها می‌شوند و بعضی دیگر آگاهانه مرتکب این رفتارها و بداخلاقی‌ها می‌شوند. کمیته انضباطی قرار است تا بعد از بازی‌ها برگزار شود. دیگر هر تصمیمی گرفته شود در سال آینده تاثیر خود را نشان می‌دهد. من خودم شخصا به عنوان مسئول سازمان لیگ تنها یک نفر هستم. در سازمان لیگ اما کلا تصمیم‌ها نوع برخوردها را اصلا قبول ندارم. من همه چیز را دیدم و مشاهده کردم که چه اتفاق‌هایی اُفتاد اما پس از درج اتفاق‌های دیدار سایپا و متین نهایتا یک جلسه یا دو جلسه محرومیت برای خاطیان درنظر گرفته می‌شود.

وی در پایان افزود: به نظر من بازیکنان تیم سایپا بعد از پیروزی نباید مقابل تماشاگران حریف خوشحالی می‌کردند. این کارها تا حدی تحریک‌آمیز است. ما بازی‌های قبلی هم به آنها گفتیم که این رفتار را نداشته باشند. از نظر من هر کاری که موجب تحریک تماشاگر می‌شود اشتباه است. البته اول مقصر را تماشاگران تیم متین می‌دانم و بعد نسبت به بازیکنان ساپیا گلایه دارم. متاسفانه برای کنترل حاشیه‌ها هیچ کس حاضر نیست کمکی کند. ما می‌دیدیم که به تماشاگران اشاره می‌کنند که بطری‌ها را به داخل زمین بیاندازند. با این شرایط اخلاق درست نمی‌شود. باید افرادی که جو مسابقات را بهم می‌زنند از مسابقات بیرون کنیم. مگر با بطری پرت کردن تیم باید پیروز شود. من نمی‌دانم این افراد چه نقشی در پیروزی‌های والیبال دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها