شهردار منطقه 7 شیراز گفت: برای رعایت حال مسافران نوروزی، در کمپ‌های شبانه شرق شیراز، حمام سیار استقرار می‌یابد.سعید معصومی با بیان این‌که در ایام نوروز ستاد راهنمایی و اسکان مهمانان نوروزی شرق شیراز در مجاورت سایت الیاف، کمی قبل از پلیس راه مستقر می‌شود، افزود: در این منطقه، فضایی شامل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و اسکان شبانه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۴۵۱۵۷

وی یادآور شد: در کمپ خرم شکوه ـ که سایت ورودی شرقی شهر است ـ دو سرویس بهداشتی و مسجد احداث شده که در طول سال نیز باقی می‌ماند، اما حمام سیار فقط برای ایام نوروز است و مسافرانی که شب هنگام وارد شیراز می‌شوند، می‌توانند توقفی در این کمپ داشته و پس از استراحت ادامه مسیر بدهند یا در ستادهای اسکان دائم این شهر استقرار یابند. / فارس

تورهای گردشگری باید مجوز بهداشتی بگیرند

فرماندار اردستان گفت: افراد متقاضی جهت راه‌اندازی تورهای گردشگری و شترسواری باید از شبکه بهداشت و درمان مجوز دریافت کنند.

بهرام خواجه‌سعیدی در جلسه کارگروه سلامت در شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروز و حضور میهمانان نوروزی در شهرستان افزود: دریافت مجوز برای پیشگیری از شیوع بیماری سالک است.

وی خواستار تشکیل اکیپ‌های ویژه برای نظارت بر توزیع مواد غذایی بویژه در روزهای پایان سال و تعطیلات نوروز در محل بازارهای روز و اماکن عمومی شهرستان شد و تصریح کرد: در سال جاری 200 تخته پشه‌بند آغشته به مواد جهت پیشگیری از گزش پشه سالک توسط شبکه بهداشت بین خانواده‌ها توزیع شده است. / ایسنا

ثبت ملی پرونده شکار کبک در فرهنگ بختیاری

سرپرست معاونت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ثبت پرونده شکار کبک در فرهنگ بختیاری در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: این اثر با شماره 503 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

«شاهین ایل‌بیگی‌پور» افزود: با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی، این استان زیستگاه پرندگانی از جمله کبک است و شکار کبک برای صیادان و شکارچی‌های بومی اهمیت خاصی دارد و تنها کسانی موفق به شکار این پرنده می‌شوند که در فنون خاص شکار این پرنده تبحر خاصی داشته باشند.

وی افزود: در قوم بختیاری از قدیم‌الایام ، شکار اهمیت خاص و مرد شکارچی، منزلت دارد، چون شکار نشان از دلاوری و شجاعت مرد دارد. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها