نماینده یزد در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

آمریکا نمی‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد

پیشنهادهای 5+1 در برابر خواست ایران غیرمنصفانه است

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با برنامه "بدون خط خوردگی" از قول رسانه های خارجی اظهار داشت: پیشنهادات 5+1 در برابر خواست ایران غیرمنصفانه است
کد خبر: ۵۴۵۰۳۵
پیشنهادهای 5+1 در برابر خواست ایران غیرمنصفانه است

به گزارش جام جم آنلاین حسن عابدینی گفت: بنظر می رسد مذاکرات هسته ای در حوزه 5+1 بسیار حساس و پیچیده و در عین حال جدی است که نشان می دهد عزمی برای گفت و گوهای جدی تر وجود دارد.

وی افزود: موضوعی که 10 سال به درازا کشیده شده نیازمند مباحث دیپلماتیک و دوجانبه بیشتری است که میان هیئت ایرانی و گروه 5+1 آغاز شده است.

عابدینی تصریح کرد: طرف غربی همه تیرهای کمان خود را شلیک کرده است و بیش از این ابزار تحریمی ندارد چراکه همه فشارهایی که برضد جمهوری اسلامی در چنته داشت تدارک دیده است.

وی با اشاره به پیشنهاد غرب برای مبادله طلا و برخی مبادلات بانکی کوچک، گفت: برخی رسانه های غربی این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند و در ادامه نیز اذعان داشته‌اند که این پیشنهاد غیرمتوازن و غیرمنصفانه است که با خواسته ایران برابری نمی کند.

عابدینی افزود: در این مورد باید گفت که فردو یکی از نقاط حساس این مذاکرات است، ولی مقامات رسمی در مورد اصل موضوعات مورد مذاکره صحبتی نکرده اند و این موضوعات تنها مبتنی بر پیش بینی است.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه به عنوان گزارش نشست ایران و 5+1 در برخی روزنامه های غربی مطرح شد و اذعان داشتند که غیر متوازن است، موضوعی نیست که بصورت رسمی در مورد آن صحبتی شده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها