مرکل: موافق ادامه گفتگوهای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا هستم

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز یکشنبه و برای سومین بار عازم ترکیه می شود. بی شک آنچه همگان انتظار دارند تا خانم صدراعظم در این سفر بدان بپردازد موضوع پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپاست.موضوعی که شهروندان ترکیه از آن استقبال می کنند.
کد خبر: ۵۴۳۹۰۱
مرکل: موافق ادامه گفتگوهای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا هستم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز،  یک مرد ترک تبار ساکن آلمان می گوید:“یوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نشان خواهد داد که مسیحیان و مسلمانان می توانند با هارمونی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

اما آنگلا مرکلِ شکاک در پیوستن آنکارا به بروکسل، پیش از آنکه عازم ترکیه شود تنها به “باز” بودن و ادامه مذاکرات بسنده کرد. وی خواهان جایگاه و عضویتی برای ترکیه در اتحادیه اروپاست که وی از آن بعنوان “مشارکت ممتاز” نام می برد.

خانم مرکل گفت: معتقدم مذاکره ای طولانی پیش روی ماست. اگرچه تردید دارم اما موافق ادامه گفتگوهای عضویت ترکیه و باز شدن فصل جدیدی در این خصوص هستم.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، این بار سخنان خانم صدراعظم را به فال نیک گرفت و گفت:با توجه به بیانات مثبت صدراعظم مرکل در باز شدن فصلی جدید، می توان به نتیجه بخش بودن مذاکرات در طول ریاست دوره ای ایرلند بر اتحادیه اروپا امیدوار بود.

ارودغان با این وجود می افزاید نیم قرن در انتظار نگاه داشتن ترکیه پشت دروازه های بسته اتحادیه اروپا،“غیرقابل بخشش” است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها