مهرام – ماهان، نقطه اوج لیگ برتر؛

رنگ و بوی فینال در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال

فدراسیون بسکتبال در اقدامی عجیب برای انتخاب داوران مرحله نیمه‌نهایی از تیم‌ها نظرخواهی کرده است.
کد خبر: ۵۴۳۸۶۲
تیم ها داوران نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال را انتخاب می کنند!


مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال از فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود و 4 تیم پتروشیمی، مهرام، فولاد ماهان و شهرداری گرگان برای رسیدن به فینال تلاش خواهند کرد.

رقابت‌های این مرحله حساسیت بسیار زیادی دارد و این حساسیت نیز بر مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون نیز پوشیده نیست.

نکته مهم در این مرحله اینکه فدراسیون بسکتبال و کمیته داوران برای کم کردن تنش‌ها در بحث داوری در این مرحله دست به کار عجیبی زده است و از آنها خواسته است چند گزینه داوری را به فدراسیون اعلام کنند تا نفرات مشترک برای بازی در نطر گرفته شود.

نظر خواهی از تیم‌ها برای انتخاب داوران موضوعی است که مسئولان فدراسیون در پیش گرفته‌اند تا داورانی که مورد اعتماد و نظر تیم‌ها هستند، برای مسابقات در نظر گرفته شوند.

نظرخواهی از تیم‌ها این نکته را تداعی می‌کند که فدراسیون برای فرار از انتقادها و اعتراض‌ها به داوری و یا اینکه به داوران خود اعتماد ندارد، این کار را انجام داده است.

این اتفاق در حالی افتاده است که محمود مشحون، رییس فدراسیون و حسن نوربخش، رئیس کمیته داوران همیشه داوران ایرانی‌ را جزء بهترین‌های آسیا معرفی کرده‌اند و پس از اعتراض تیم‌ها به عملکرد آنها عنوان کرده‌اند آنها چون می‌بازند، از داوران انتقاد می‌کنند.

به هرحال این اتفاق عجیبی است که به داوری بسکتبال در ایران لطمه زیادی خواهد زد و شاید هم اعتماد به نفس را از داوران بگیرد. اگر فدراسیون خود را بالاترین مرجع تصمیم‌گیری می‌داند، باید تصمیم‌های منطقی بگیرد و اینکه از تیم‌ها نظرخواهی شود، سرانجام خوبی نخواهد داشت.

به گزارش فارس مربیان زیادی در طول فصل به عملکرد داوران اعتراض و انتقاد کرده‌اند و حرف همه آنها نیز این بود که به صورت یکنواخت در مسابقات سوت نمی‌زنند و بیشتر به دنبال کنترل کردن بازی هستند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها