1- دیده شدن دیوار بزرگ چین از فضا. در واقع چیزی که از فضا دیده می‌شود چراغها هستند.
کد خبر: ۵۴۳۴۵۸
ده اشتباه رایج علمی

1-      ستاره‌ی قطبی شمالی پردرخشش‌ترین است. اما این ستاره یا همان پلاریس در آسمان پرنورترین نیست. پر درخشش‌ترین ستاره‌ی قابل مشاهده بعد از خورشید، سیریوس یا ستاره‌ی سگ است.

2-      دویدن زیگ‌زاگ هنگام فرار از کروکدیل جواب می‌دهد. کروکدیل‌ها معمولا روی خشکی شکار نمی‌کنند و سرعتشان در خشکی حداکثر به 10 مایل در ساعت می‌رسد.

3-      ما فقط 10% از توانایی مغزمان را استفاده می‌کنیم. اسکن‌های مغز و عصب نشان می‌دهد که ما حتی در تمارین ساده از 35% توانایی مغزمان استفاده می‌کنیم.

4-      شلیک به مخزن بنزین خودرو می‌تواند منجر به انفجار آن شود. این فرضیه فقط برای فیلم‌ها است در واقعیت گلوله یا از باک عبور می‌کند یا در آن می‌افتد و مستغرق می‌شود.

5-      گاوها از رنگ قرمز متنفرند. این فرضیه نیز غلط است درواقع گاوها نسبت به حرکت لباس ماتادورها واکنش نشان می‌دهند.

6-      صاعقه هیچگاه دوبار یک جا نمی‌خورد. صاعقه می‌تواند یک نقطه مانند یک آسمان خراش را مجددا مورد اصابت قرار دهد. ساختمان امپایر استیت سالانه حدود 100 بار مورد اصابت قرار می‌گیرد.

7-      شیشه جامد است. شیشه یک جامد غیر متبلور است. این بدان معناست که این جنس به سختی جاری می‌شود. برای همین شیشه‌های رنگی در پایین ضخیم تر هستند

8-      انداخت یک سکه از بالای ساختمان امپایر استیت می‌تواند کشنده باشد. خاصیت ارودینامیکی سکه این وقوع این امر را غیر ممکن می‌سازد و فقط ممکن است منجر به جراحت شود.

9-      در فضا جاذبه وجود ندارد. جاذبه پدیده ای است که زمین را به دور خورشید می‌گرداند و باعث چرخش ماهواره‌ها در مداری به دور زمین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها