رئیس سازمان حج و زیارت:

برای اعزام عمره محدودیتی نداریم

سهمیه اعزام به عمره مفرده کاهش نیافته است

رئیس سازمان حج و زیارت، کاهش سهمیه اعزام مناسک عمره مفرده را تکذیب کرد.
کد خبر: ۵۴۳۳۰۵
سهمیه اعزام به عمره مفرده کاهش نیافته است

به گزارش واحد مرکزی خبر حجت الاسلام والمسلمین موسوی در همایش 9 هزار نفری زائران عمره مفرده استان اصفهان گفت: تمام اخبار مربوط به محدودیت سهمیه های اعزام به مناسک عمره مفرده شایعه است. وی با بیان اینکه در اعزام ها، سهمیه دستگاههای اجرایی حذف شده است افزود: البته سهمیه مادران شهیدی که تاکنون توفیق زیارت خانه خدا را نداشته اند و قهرمانانی که برای کشور افتخار آفریدند محفوظ است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین امروز در جمع کارگزاران امور زیارتی استان اصفهان گفت: از این پس هیچ سهمیه ای به ادارات و سازمان های مختلف تعلق نمی گیرد و اولویت اعزام با کسانی است که ثبت نام کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه هدفمندی سهمیه حج از جمله اقدامات سازمان حج و زیارت است افزود: سازمان حج به دنبال مدیریت علمی و نوگرا برای سهولت سفرهای زیارتی است.

وی پروازهایی را که زائران را به صورت آزاد به عتبات عالیات انتقال می دهند خلاف قانون دانست و گفت: شورای عالی امنیت ملی این پروازها را خلاف قانون می داند.رئیس سازمان حج و زیارت از مسئولان قوه قضائیه خواست از این پروازها جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی نیز امروز در همایش 9 هزار نفری مسافران مناسک عمره مفرده استان اصفهان گفت: سفر حج فرصتی برای معرفی انقلاب اسلامی و ویژگی های آن به جهان اسلام است.

حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه زائران این سفر معنوی باید با تاریخ اسلام آشنا شوند افزود: این سفر موجب تحول روحی و اخلاقی در فرد می شود تا به خداوند نزدیک شود.

در این مراسم 9 هزار نفر از مسافران مناسک عمره مفرده از نزدیک با برخی از مناسک و احکام عمره مفرده به صورت عملی آشنا شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها