لاوروف:

آمریکا برخورد دوگانه درقبال سوریه دارد

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: همه اعضای شورای امنیت آماده بودند تا پیشنهاد روسیه برای محکوم کردن طراحان و مجریان انفجارهای اخیر در سوریه را محکوم کنند اما به علت عدم آمادگی طرف آمریکایی شکست خورد و پیشنهاد دادند که دوطرف درگیری را مسئول آنچه روی داده است، دانسته شود.
کد خبر: ۵۴۳۲۵۵
آمریکا برخورد دوگانه درقبال سوریه دارد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، لاوروف تصریح کرد: آمریکا معیارهای دوگانه را اجرا می‌کند و از اصل اصولی محکوم کردن تروریسم با اشکال مختلف آن دور می‌شود درحالی که این اصل وحدت جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریسم را تضمین می‌کند.

وی در پایان مذاکراتش با یانگ جیچی همتای چینی خود تصریح کرد: وقتی عملیات تروریستی بنغازی در سال گذشته روی داد که در آن دیپلمات‌های آمریکایی کشته شدند، روسیه در محکوم کردن آن تردید به خود راه نداد و این موضوع را با هیچ چیز دیگری از جمله حوادثی که لیبی را به وضعیت کنونی آن کشاند مرتبط نکرد.

لاوروف افزود: این وضعیت ناامید کننده است زیرا همه اعضای شورای امنیت بدون استثناء تا همین اواخر از محکومیت هرگونه حمله‌ای با هر انگیزه‌ای جانبداری می‌کردند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که موضع مسکو و پکن درقبال موضوع خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله بحران سوریه و وضعیت افغانستان و برنامه هسته‌ای ایران و سایر مسائل بحران متحد و یکپارچه است.

وی افزود: ما در همه موارد براساس مبانی زیر یعنی "ضرورت پایبندی به قوانین بین‌المللی، احترام به مفاد منشور سازمان ملل، عدم اجازه دخالت خارجی در درگیری‌های داخلی چه برسد به استفاده از قدرت نظامی در آنها و همچنین تکیه به شیوه‌های سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل بحران‌ها" حرکت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه چین نیز گفت که کشورش انفجارهای دمشق را بدون هرگونه قید و شرطی محکوم می‌کند و روش غیرجانبدارانه در قبال بحران سوریه را تایید خواهد کرد.

 وی از همه طرف‌های ذیربط خواست تا به بیانه ژنو بازگردند و به آن توجه کنند.

گفتنی است انفجارهای روز گذشته دمشق باعث کشته شدن 56 تن و زخمی شدن بیش از 230 نفر شد، اما آمریکا و کشورهای اروپایی با وجود اطلاع از انجام این انفجار خونین توسط جریان‌های نزدیک القاعده از محکوم کردن آن خودداری کردند که خود نشان دهنده سیاست دوگانه این کشورها در قبال تروریسم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها