یادداشت-محمدرضا برازجانی-روزنامه نگار؛

مبارزه بی امان با گرد و غبار

شناسایی 800 هزار هکتار منطقه حفاظتی جدید

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال جاری 800 هزار هکتار منطقه حفاظت شده جدید با اهمیت تنوع زیستی در کشور شناسایی شده است.
کد خبر: ۵۴۳۱۹۴
شناسایی 800 هزار هکتار منطقه حفاظتی جدید

ناصر مقدسی با اشاره به این که سطح مناطق تحت حفاظت کشور هم‌اکنون 10 درصد وسعت کشور را شامل می‌شود افزود: اگر این مناطق جدید که هر ساله به لحاظ ارزش‌های زیستی شناسایی و معرفی می‌شوند در شورای عالی محیط زیست تصویب و به مناطق حفاظت شده قبلی افزوده شود، سطح مناطق چهارگانه تحت حفاظت که بر اساس استانداردهای جهانی 10 درصد وسعت هر کشور است با افزوده شدن مناطق جدید حفاظتی تا سال 2020 این رقم در کشور ما به 17 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس نتایج مطالعات، مناطق بکر و کمتر دست‌ خورده با غنای تنوع زیستی از دل مناطق حفاظت شده، جدا شده و به عنوان پارک ملی معرفی می‌شوند.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که 50 درصد از مناطق حفاظت شده کشور «طرح مدیریت» دارند، افزود: طبق این طرح‌های مدیریتی مناطق حفاظت شده پهنه‌بندی شده و بر اساس پهنه‌بندی‌ها با عنوان مناطق بازسازی، مناطق حفاظتی و مناطق تفرجگاهی تعریف می‌شوند. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها