رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران مستلزم تغییر عینی و عملی در مجموعه گفتار و رفتار غرب به ویژه آمریکایی‌هاست.
کد خبر: ۵۴۲۸۹۱
پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای مستلزم تغییر رفتار آمریکا است

«کوجی هاندا» سفیر ژاپن در تهران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲ اسفند‌ماه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار علی لاریجانی با اشاره به سابقه دیرینه روابط بین مردم در کشور ایران و ژاپن گفت: دو کشور از دیر باز روابط و مناسبات دوستانه‌ای داشته‌اند و در ذهن مردم ایران هیچ سابقه یا خاطره منفی از کشور ژاپن وجود ندارد.

وی همکاری و رایزنی دو کشور در مسائل مختلف بین المللی و منطقه‌ای را از جمله زمینه‌های مساعد برای افزایش تعاملات و همکاری‌های فی ما بین دانست و افزود: ایران و ژاپن به عنوان دو کشور بزرگ و مهم آسیایی دارای علائق و دغدغه‌های مشترکی هستند که با استمرار رایزنی‌ها می‌توانند به حل سریع تر بحران‌ها و معضلات منطقه‌ای و بین المللی کمک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به ظرفیت‌های پارلمانی در گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و صنعتی دو کشور اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از هر گونه توسعه مناسبات و همکاری‌های فیمابین در زمینه مختلف استقبال و حمایت می‌کند و راه برای بسط روابط در تمام سطوح پارلمانی باز است.

لاریجانی در این راستا از همتای ژاپنی خود برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران مستلزم تغییر عینی و عملی در مجموعه گفتار و رفتار غرب به ویژه آمریکایی‌هاست. در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفتگوهای آتی هسته‌ای ایران با غرب خاطر نشان کرد: پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران مستلزم تغییر عینی و عملی در مجموعه گفتار و رفتار غرب به ویژه آمریکایی‌هاست و جمهوری اسلامی ایران در مسیر مذاکرات به خود از ابتدا تاکنون حسن نیت کامل را نشان داده است.

 در ادامه این دیدار همچنین آقای کوجی‌هاندا سفیر جدید ژاپن در تهران ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در کشورمان به عنوان سفیر، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ و مهم در منطقه و جهان نام برد وگفت: تمام تلاش و اهتمام خود را برای گشوده شدن افقهای جدید در روابط خوب بین دوکشور به کار خواهم گرفت.

وی روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل توصیف کرد و گفت: ژاپن آمادگی دارد مناسبات و همکاری‌های خود را در تمام زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد سفیر ژاپن در ادامه افزود: بین دو کشور در خصوص مسائل و تحولات مختلف منطقه‌ای و بین المللی همکاری و رایزنی‌های خوبی وجود داشته که باید استمرار یابد.

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان نیز ابراز امیدواری کرد با استمرار گفتگوهای سازنده راه حل مناسبی در جهت تفاهم کامل بین طرفهای مذاکره به منصه ظهور برسد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها