کرانچار: برای ما بسیار مهم است که در بازی با پرسپولیس نتیجه خوبی کسب کنیم

پرسپولیس​- سپاهان؛ امروز ​آبی‌ها هم قرمزند

وقتی نوبت به بازی پرسپولیس و سپاهان می‌رسد قبل از هر چیز یاد چند بازی خاطره‌انگیز آنها برای اهالی فوتبال زنده می‌شود. آن بازی به یادماندنی که پرسپولیس با گل دقیقه 97 سپهر حیدری قهرمانی را از چنگ سپاهان درآورد یا آن فینال جام حذفی که با قهرمانی سپاهان به پایان رسید.
کد خبر: ۵۴۱۴۱۶

البته این بار پای جام قهرمانی وسط نیست. حداقل برای پرسپولیسی‌ها که از 25 بازی قبلی‌شان در 17 بازی طعم پیروزی را نچشیده‌اند، این‌گونه است. قرمزها که با آمدن یحیی گل‌محمدی و کسب چند پیروزی پرگل، حتی رویای قهرمانی در لیگ را در سر پرورانده بودند، حالا می‌دانند بهترین جایگاه برای آنها در لیگ دوازدهم عنوان چهارمی است، عنوانی که برای آنها سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به ارمغان خواهد آورد.

البته همین چهارمی هم برای پرسپولیس آسان به‌دست نمی‌آید. آنها با یک بازی کمتر نسبت به فولاد، تیم چهارم جدول، 11 امتیاز با این تیم فاصله دارند و در بهترین حالت ممکن با بردن سپاهان می‌توانند این فاصله را به عدد هشت کاهش دهند که البته آن هم در فاصله هشت هفته به پایان لیگ فاصله کمی نیست. با این حال یحیی گل‌محمدی امیدوار است با حمایت هواداران بتوانند سپاهان را در ورزشگاه آزادی شکست دهند. سرمربی جوان قرمزها در نشست خبری قبل از بازی گفت: با توجه به این‌که بازی رفت را به سپاهان باخته‌ایم، این بازی می‌تواند برای ما یک بازی انتقامی باشد. باید از حیثیت و داشته‌های پرسپولیس در این بازی دفاع کنیم. وی با بیان این‌که بازی امروز دشوار خواهد بود، افزود: می‌دانیم که سپاهان تیم سازمان یافته‌ای است که مدیریت خوب و بازیکنان باکلاس و باهوشی دارد، اما ما پشتوانه خوبی به اسم هــــواداران داریم و امیدوارم با حضور پررنگ خود بار دیگر ما را حمایت کنند. ما هرچه داریم و همه انگیزه ما به‌خاطر این هواداران است.

گل‌محمدی در ادامه با اشاره به غیبت غلامرضا رضایی و محمد نوری در این بازی گفت: ما دو نفر از بهترین بازیکنان‌مان را نداریم. نوری و رضایی در چند بازی گذشته جزو بهترین‌ها بوده‌اند، اما امیدوارم بازیکنانی که به جای آنها در ترکیب قرار می‌گیرند، خوب باشند.

این امیدواری یحیی گل‌محمدی، امیدواری میلیون‌ها هوادار استقلال هم است. معمولا کمتر پیش می‌آید که هواداران پرسپولیس یا استقلال از پیروزی رقیب سنتی خود خوشحال شوند، اما امروز یکی از همان معدود روزهایی است که آبی‌ها هم طرفدار پرسپولیس هستند و دوست دارند سپاهان در تهران متوقف شود.

بدون شک برای سپاهانی که در کورس قهرمانی قرار دارد امتیازهای بازی امروز فوق‌العاده باارزش است. پس از پیروزی پرگل استقلال در شیراز، حالا فقط پیروزی سپاهان در تهران است که می‌تواند فاصله این تیم با استقلال صدرنشین را در همان عدد 2 نگه دارد. این موضوع در کنار حضور کرانچار، سرمربی پیشین پرسپولیس روی نیمکت سپاهان از جمله عواملی است که حساسیت‌های این بازی را دوچندان می‌کند. مرد کروات نیمکت سپاهان که در تلاش است برای دومین سال متوالی با این تیم قهرمان لیگ برتر شود، در آستانه بازی امروز حریف سپاهان را شیر زخمی خواند. کرانچار گفت: برای ما بسیار مهم است که در بازی با پرسپولیس نتیجه خوبی کسب کنیم؛ چون دوست داریم در مسیر خودمان باقی بمانیم و از رقابت بر سر کسب قهرمانی عقب نمانیم، اما باید اعتراف کنم بازی بسیار دشوار و مبهمی را پیش رو داریم. ما زمانی به پرسپولیس رسیده‌ایم که این تیم مانند یک شیر زخمی برای کسب نتیجه تلاش می‌کند. حریف می‌خواهد شکست‌های خودش را جبران کند و خود را به تیم‌های بالای جدول برساند تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.

کرانچار با بیان این‌که تیمش در بازی امروز هیچ محروم و مصدومی ندارد و حتی امید ابراهیمی هم به جمع آنها ملحق شده است، افزود: پیروزی برابر پرسپولیس قدم‌های ما را برای رسیدن به قهرمانی استوار می‌کند. البته باید به پرسپولیس احترام بگذاریم، چون این تیم همیشه پرسپولیس بزرگ است و بازیکنانی دارد که می‌توانند ظرف چند دقیقه نتیجه را تغییر دهند.

در دیگر بازی حساس امروز، گهردورود در خانه از تیم سوم جدول پذیرایی می‌کند. تراکتورسازی اگر بتواند در دورود پیروز شود همچنان در کورس قهرمانی خواهد ماند، اما مساوی یا شکست این تیم، همان نتیجه‌ای است که استقلالی‌ها را در صدر جدول خوشحال می‌کند.

برنامه بازی‌های امروز

گهر - تراکتورسازی، ساعت 15 در ورزشگاه تختی دورود (داور: اشکان خورشیدی)

راه‌آهن - داماش، ساعت 16 در ورزشگاه راه‌آهن (داور: البرز حاجی‌پور)

پرسپولیس - سپاهان، ساعت 17 و 15 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران (داور: تورج حق‌وردی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها