نوجوانان از هیچ فرصتی برای ارسال یا دریافت پیامک صرف نظر نمی کنند حتی اگر در خواب عمیق باشند.
کد خبر: ۵۴۱۳۷۰
ارسال پیامک هنگام خواب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جنتساید، اغلب نوجوانان هنگام خواب موبایل خود را خاموش نکرده و حتی هنگام خواب عمیق با دریافت یک پیامک بیدار شده آن را خوانده و به آن پاسخ می دهند. آنها این کار را از روی عادت انجام داده و اغلب در هنگام بیدار شدن آن را به یاد نمی آورند.

الیزابت دودیل استاد دانشگاه ویلانووا در پنسیلوانیا در تحقیقی که انجام داده نشان می دهد که این عادتی  ناشناخته و بسیار نگران کننده است. وی این عادت را " sleep texting" نامیده است. دقیقا این واژه به مفهوم ارسال یک پیامک هنگام خواب بودن یا حالتی بین خواب و بیداری است.

دکتر دودیل می گوید: هنگامی که موبایل زنگ می زند نوجوانان به پیام پاسخ می دهند. پاسخ آنها گاهی با کلمات صحیح و گاهی  کاملا بی ربط است. گاهی این کار ناخودآگاه انجام می شود. مساله این است که هنگام بیدار شدن آنها هیچ چیزی از این پیامک و پاسخی را که داده اند، به یاد نمی آورند.

جدا از اینکه برخی از آنها صبح هنگامی که از پیامی که فرستاده اند مطلع شده و احساس خجالت می کنند ، پاسخ به پیامک ها در هنگام خواب برای سلامتی نیز بسیار زیان آور است.

به گفته دکتر دودیل، یک نوجوان برای اینکه سالم و سرحال باشد باید دستکم هشت ساعت در شب بخوابد. تنها نوجوانان و جوانانی که بیش از اندازه "کانکت" هستند تمایل به خواب کمتر دارند.

وی تصریح می کند: دریافت و ارسال پیامک در هنگام خواب هیچ فایده ای نداشته و موجب از بین رفتن یک خواب خوب شبانه می شود. پاسخ به پیامک یا تلفن مدت 1.30 تا دو ساعت چرخه خواب را مختل می کند.

تنها راه حل این مشکل، خاموش کردن موبایل و گذاشتن آن در سوی دیگر اتاق خواب است. این اقدامی لازم برای نوجوانان است زیرا اختلال در چرخه خواب سلامتی  آنها را به خطر انداخته و موجب ناکامی آنها در تحصیل می شود. در عین حال، باید به دوستی هایی که با یک پیامک  بی ربط  پایان می یابند نیز اشاره کرد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها