معاون صدای رسانه ملی تعامل رسانه‌ای را باعث تبلیغ و ترویج برنامه‌های رادیو دانست و یادآور شد: این موضوع سبب افزایش مخاطب می‌شود. استفاده از نظرات تحلیلی و انتقادی که هردو برای ما قابل بهره‌برداری است، نیز از تعامل رسانه‌ای حاصل می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۸۲۴
تعامل رسانه‌ای سبب تبلیغ و ترویج برنامه‌های رادیو می‌شود

به گزارش روز پنجشنبه جام‌جم آنلاین به نقل روابط عمومی صدا،  همزمان با روز جهانی رادیو، دومین جشنواره صدا و رسانه با حضور دکتر محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی، جمعی از مدیران و برنامه‌سازان رادیو در سالن آمفی‌تئاتر معاونت صدا برگزار شد.

  معاون صدای رسانه ملی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: فرصت مغتنمی است تا از زحمات و تلاش‌های همه همکاران عزیز برای تولید و پخش ویژه برنامه‌های دهه فجر که جذاب، تأثیرگذار، مفرح، شادی‌بخش و امیدآفرین بود، قدرانی کنم.

  وی با بیان این‌که اوج حرکت مردم عزیز کشورمان در 22 بهمن سال جاری بود که حماسه‌ای جاودان را خلق نمودند، یادآور شد: 22 بهمن امسال بعد از 34 سال باردیگر یک روز به یادماندنی، جاودان و حماسی در تاریخ انقلاب اسلامی و پاسخ دندان‌شکنی در قبال یاوه‌گویی‌ها، توطئه‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی، قدرت‌های زورگو و رسانه‌های بیگانه بود. در عین حال پاسخ اطاعت گونه مریدی و مرادی به ندای پیامبرگونه مقام معظم رهبری (مدظله) بود که از مردم خواستند تا در راهپیمایی 22 بهمن حضور مقتدرانه‌ای داشته باشند.

  صوفی حضور با شکوه و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را ناشی از تلاش رسانه به ویژه رادیو دانست و به همین سبب ضمن قدرانی از عوامل و برنامه‌سازان برنامه‌های دهه فجر، پاداش نیکویی را برای آنان از درگاه ایزد منان خواستار شد.

  معاون صدا با اشاره به این‌که سال 91 را با افتخار، عزت، اقتدار، شادابی و طراوت در رادیو پشت سر می‌گذاریم، اظهار کرد: همه برنامه‌ها و اهداف رادیو به تدریج و با مهندسی مناسب اجرا شد که این امر بیانگر سخت‌کوشی، تلاش، احساس مسئولیت بالا و تعلق خاطر همکاران رادیو است. ان‌شاء‌الله برنامه‌های ایام باقی‌مانده به خصوص ویژه برنامه‌های نوروز 92 نیز با نظم، برنامه‌ریزی، شادابی و طراوت طراحی و اجرا شود.

  وی ضمن گرامیداشت 13 فوریه، روز جهانی رادیو عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های تعریف شده برای رادیو و در راستای مقوله دیده شدن و معرفی رادیو برای جذب مخاطب هرچه بیشتر، جشنواره صدا و رسانه همزمان با روز جهانی رادیو برگزار می‌شود.

  صوفی با بیان این‌که صدای جمهوری اسلامی ایران در سپهر رسانه‌ای جهان و رادیوهای سراسر دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: رادیو باید رسانه‌ای سرآمد، متشخص، جذاب، مخاطب‌آفرین، مقبول و مورد اعتماد جامعه مخاطب خود باشد. بنابراین از همه مدیران و کارکنان شبکه‌های رادیویی که در یکسال اخیر در جهت معرفی برنامه‌های خود و جذب مخاطب و در راستای سیاست دیده‌شدن بیشتر رادیو با اطلاع‌رسانی، تولید خبر، ارتباط با رسانه‌های دیداری و نوشتاری، خبرگزاریها و سایت‌ها تعامل و ارتباط داشته و رادیو را بیش از گذشته معرفی نمودند، قدرانی نمایم.

   وی با بیان این‌که در دنیای رقابت رسانه‌ای باید بتوانیم سهم بیشتری از سبد مصرفی رسانه‌ای مردم را به رادیو اختصاص دهیم، تصریح کرد: در شرایط حساس منظومه رسانه‌ای و با توجه به این‌که روز به روز شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اضافه شده و رسانه‌های نوپدید ایجاد می‌شوند، رادیو همچنان به عنوان رسانه مانا، تأثیرگذار، جذاب و مقبول در میان مخاطبین جایگاه دارد و این از افتخارات کسانی است که در این رسانه کار می‌کنند.

  صوفی با اشاره به این‌که استمرار این مانایی و جاودانگی نیاز به تلاش دارد، اظهار کرد: تولید و پخش برنامه‌های جذاب، تأثیرگذار و ذائقه پسند و همچنین تعامل بین رسانه‌ای میان رادیو و رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب به این امر کمک کند که لازمه آن شناخت دقیق و مشخص آن رسانه‌ها از برنامه‌های رادیو است.

  معاون صدا در ادامه افزود: وجود بیش از 20 شبکه رادیویی، روزانه حدود 500 ساعت برنامه در حال تولید و پخش، صدها عنوان برنامه، موضوعات گوناگون، مخاطبین متنوع، تنوع شبکه‌ها و برنامه‌ها مستلزم این است که بتوانیم برنامه‌ها را شایسته معرفی نماییم که لازمه آن وجود ذوق هنرمندانه است. باید از حالت سخت‌افزاری به نرم‌افزاری، ابتکاری و خلاقیت روی آوریم. همانطور که جذب و ذائقه مخاطب هر لحظه در حال تغییر است، ذائقه ما نیز در تنظیم، تولید و بهره‌برداری خبر باید در حال تغییر بوده و به دنبال نوآوری و تنوع باشیم.

  معاون صدا با اشاره به این‌که علیرغم این‌که خوشبختانه در سال‌های اخیر در زمینه تعامل با رسانه جهش خوبی داشتیم، عنوان کرد: لیکن در حوزه تعامل با رسانه هنوز در آغاز راه هستیم. هنوز معرفی برنامه‌ها، تعامل وثیق و جدی با رسانه‌ها در بخشی از واحدهای ما نهادینه نشده است. باید بر اساس سلسله مراتب اداری و مدیریتی و بر اساس ابتکار، ذوق، سلیقه و احساس مسئولیت تولید، تنظیم و ارسال اخبار را برای معرفی برنامه‌های شبکه‌ها را نهادینه کنیم.

  وی با بیان این‌که نگاه حرفه‌ای به مقوله خبر را باید با آموزش تقویت کنیم، افزود: ارسال، تنظیم و تولید خبر سبب می‌شود تا از نظارت و دیدگاههای دیگران نیز بهره‌مند شده و از نقد رسانه‌ای استقبال کنیم. در گذشته برنامه‌ریزی در رادیو و نظارت را نهادینه نمودیم و همه مدیران شبکه‌ها آماده هستند تا از نقد سازنده‌ای که سبب رشد می‌شود و به پویایی و بالندگی کمک می‌کند، استفاده کنند.

  صوفی با اشاره به این‌که ارتباط رسانه‌ای سبب می‌شود تا ببینیم برنامه‌های تولیدی ما تا چه اندازه توانسته است نیاز مخاطب را پاسخ دهد، گفت: ما به وجود مخاطب زنده هستیم و سرمایه اصلی رادیو مخاطب است. بنابراین باید از نظرات، پیشنهادات و تأثیراتی که دارد، بهره‌مند شویم.

  معاون صدای رسانه ملی در ادامه تعامل رسانه‌ای را باعث تبلیغ و ترویج برنامه‌های رادیو دانست و یادآور شد: این موضوع سبب افزایش مخاطب می‌شود. استفاده از نظرات تحلیلی و انتقادی که هردو برای ما قابل بهره‌برداری است، نیز از تعامل رسانه‌ای حاصل می‌شود.

  وی با بیان این‌که رسانه‌ها به نقدهای سازنده نیاز دارند، اظهار کرد: وجود نگاه یکسویه سبب رشد و تعالی نمی‌شود. اگر با شرح صدر انتقادها را پذیرفته و این امر به افزایش مخاطب و مخاطب آفرینی کمک می‌کند.

  صوفی در خصوص معرفی برنامه‌های رادیو به شنونده افزود: این امر سبب می‌شود تا مخاطب بتواند برنامه‌های خود را منطقی‌تر انتخاب کند. هرچه‌قدر معرفی برنامه‌ها بیشتر شود، مخاطب گم‌گشته خود را در میان 500 ساعت برنامه بهتر انتخاب می‌کند. این معرفی، تعامل و ارتباط به افزایش سواد رسانه‌ای مخاطب نیز کمک می‌کند.

  معاون صدا با بیان این‌که بهترین مخاطبان کسانی هستند که از افزایش سواد رسانه‌ای بالاتری برخوردار باشند، تصریح کرد: این موضوع به ارتقاء سطح حرفه‌ای برنامه‌سازی کمک می‌کند. اگر مخاطبین صاحب فکر و اندیشه و در عین حال منتقد، اهل تحلیل، بررسی و واکاوی باشند، برنامه‌سازان نیز تلاش می‌کنند تا برنامه‌های خود را حرفه‌ای ‌تر تولید کنند. همه این موارد به تحول آفرینی کمک می‌کند.

  صوفی همچنین با اشاره به آغاز برنامه‌های نوروزی از پانزدهم اسفند افزود: باید تلاش کنیم تا با ذوق، سلیقه و ابتکار ویژه، برنامه‌های نوروز امسال را شادتر، امیدآفرین و آگاهی‌بخش‌تر تولید کنیم.

  در بخشی از این مراسم نیز علی‌اکبر خدابخش، مدیر روابط عمومی معاونت صدا و دبیر دومین جشنواره صدا و رسانه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و روز جهانی رادیو گفت: دومین جشنواره صدا و رسانه در حالی برگزار می‌شود که یکی از 8 کمیته و کارگروه ستاد انتخاب شبکه برتر، برگزیدگان خود را انتخاب و نتیجه داوری آن را مشخص می‌کند.

  وی ضمن قدرانی از حمایت‌های معاون صدا برای برگزاری دومین جشنواره صدا و رسانه اظهار کرد: معاونت صدای رسانه ملی با تولید بیش از 3 هزار برنامه، در حدود 1000 عنوان و در 450 ساعت در حوزه‌های تفریحی، اجتماعی، نمایش، فرهنگی، علمی، معارفی، اقتصادی، سیاسی و...... دارای پتانسیل عظیمی است که این رسانه را به یک رسانه نجیب و نخبه‌پسند مبدل ساخته است.

  مدیر روابط عمومی معاونت صدا در تشریح برگزاری دومین جشنواره صدا و رسانه اظهار کرد: از میان 22 شبکه رادیویی فعال 17 شبکه رادیویی در بخش‌های مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پیام کوتاه، عکس و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در این جشنواره شرکت داشتند که به دلیل مأموریت و اهداف محوله، برخی از شبکه‌ها همچون رادیو پیام، نوا و آوا نتوانستند در همه بخش‌ها شرکت نموده و تنها در بخش‌های وب سایت شبکه‌ای و عکس شرکت کردند.

  دبیر دومین جشنواره صدا و رسانه با بیان این‌که مجموع آثار در دو بخش کمی و کیفی مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفت، یادآور شد: پس از ارسال آثار شبکه‌ها به دبیرخانه جشنواره به صورت مجازی و بررسی حضوری در 5 جلسه کاری، جمع‌بندی آراء انجام پذیرفت. در واقع فعالیت برگزیدگان معرفی شده مربوط به تلاش همه همکاران روابط عمومی آن شبکه است.

  وی در پایان ضمن گرامیداشت روز جهانی رادیو، از حضور همه مدیران و برنامه‌سازان در این مراسم قدرانی کرد.

  در بخش دیگری از این مراسم از زحمات و فعاالیت‌های ژاله علو، بانوی صدای جمهوری اسلامی ایران توسط معاون صدای رسانه ملی قدرانی شد.

  در ادامه نیز با حضور معاون صدا و مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو از اولین نرم افزار مدیریت افکت همزمان با ایام‌الله دهه فجر و روز جهانی رادیو رونمایی شد.

  در پایان نیز پس از قرائت بیانیه هیات داوران دومین جشنواره صدا ورسانه توسط دکتر ابطحی، دبیر این جشنواره از برگزیدگان معرفی و تقدیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها