روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس نوشت: " بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با گروهی از یهودیان جامعه آمریکا، به ناتوانی نظامی این رژیم در متوقف کردن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اذعان کرد.
کد خبر: ۵۳۹۵۰۰
اعتراف اسرائیل به ناتوانی دربرابر ایران

وی گفت : حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران تاثیر محدودی بر فعالیتهای هسته ای ایران خواهد داشت.و فقط حمله نظامی آمریکا است که می تواند برنامه هسته ای ایران را  متوقف کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به ناتوانی نظامی این رژیم در متوقف کردن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، خواستار کمک آمریکا در این زمینه شد.


تحلیل روزنامه روسی از انتخابات ایران

روزنامه نیزاویسیمایا گازیتا چاپ مسکو با ارائه تحلیلی از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در ایران نوشت:خبرها حاکی از آن است که آقای منوچهر متکی ، وزیر خارجه سابق ایران شاید در انتخابات نامزد شود و این پیشنهاد از پایه و اساس محکمی برخوردار است ، زیرا او بهتر از دیگران سیاست خارجی را درک می کند .         

این روزنامه افزود: چهره متکی بسیار برنده به نظر می رسد . ضمناً آقای متکی را نمی توان فرد احمدی نژاد دانست . او به آقای لاریجانی یکی از رقبای اصلی احمدی نژاد نزدیک است . به همین دلیل زمانی که رئیس جمهور آقای متکی را از سمتش عزل نمود، در مجلس سرو صدای نارضایتی بلند شد.

سیاست هویج و چماق اوباما

یک رسانه انگلیسی اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در برابر خواسته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص ایران، به سیاست هویج و چماق متوسل شود.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه انگلیسی "ساندی تایمز"، "باراک اوباما" در دیدار ماه آینده اش از سرزمینهای اشغالی قرار است از موضوع آغاز مذاکرات(سازش) با فلسطینیان از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان ابزاری برای اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران استفاده کند.

در این خبرآمده است هفته آینده دو نفر از مشاوران نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است برای جلب حمایت اوباما در خصوص مرتبط کردن مذاکرات سازش با مسئله هسته ای ایران به واشنگتن سفر کنند.

 موقعیت دشوار ترکیه

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر و احمد داوداوغلو، وزیر خارجه ترکیه، مدت‌هاست که موضوع کنار رفتن بشار اسد از قدرت را به مسأله‌ای حیثیتی برای خود تبدیل کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد موضع‌گیری‌های اخیر رئیس ائتلاف مخالفین سوریه و حمایت وی از گفت‌و‌گو با اسد، ترکیه را در موقعیتی دشوار قرار داده است.

سایت تحلیلی «المانیتور» ضمن اشاره به این موضوع می‌نویسد: این دقیقاً بر خلاف خط سیاستی است که آنکارا از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه دنبال کرده و بر پایه آن، هر گونه مذاکره با اسد یا اعضای دولت وی از سوی ترکیه رد شده است. در حقیقت، ادعای اردوغان و داوداوغلو این بوده که بشار اسد یک دیکتاتور است و نمی‌توان با وی وارد مذاکره شد. اردوغان همچنین پیش‌بینی کرد که پیروزی مخالفان نزدیک است،با این حال، تحولات میدانی نشان داد که نه تنها پیروزی نزدیک نیست.

واقعه دیگری که احتمالاً موجبات ناخرسندی ترکیه را فراهم کرده، حمایت واشنگتن از اظهارات خطیب است. «ویکتوریا نولند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «اگر دولت سوریه علاقه‌ای به صلح دارد، باید اکنون با ائتلاف مخالفین به گفت‌و‌گو بنشیند. ما قویاً از فراخوان خطیب برای مذاکره استقبال می‌کنیم».

اما خشم آنکارا هنگامی بیشتر شد که خطیب در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران وارد گفت‌و‌گو شد و هر دوی آن‌ها نیز از اسد خواستند با مخالفین وارد مذاکره شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها