گفت‌وگو با رئیس انجمن مددکاران ایران

چرا در برخی مناطق، طلاق زیاد شده است

درخواست ازدواج و طلاق اینترنتی می‌شود

معاون قوه قضاییه گفت: تا یک سال آینده شهروندان می‌توانند از خانه درخواست ازدواج و طلاق را اینترنتی به قوه قضاییه اعلام کنند.
کد خبر: ۵۳۸۵۵۲

به گزارش مهر، حمید شهریاری در مورد ارائه خدمات ثبت ازدواج و طلاق و پلاک خودرو در دفاتر پیشخوان ادامه داد: موضوع ازدواج و طلاق کمی خاص است و هنوز روی آن در حال مطالعه هستیم، ولی قطعا این خدمات هم تا قبل از یک سال آینده اینترنتی ارائه خواهد شد.

معاون قوه قضاییه درباره افزایش تعداد دفترخانه‌ها برای ارائه خدمات قضایی خاطرنشان کرد: جلسات زیادی با کانون سردفتران داشتیم و از 287 دفترخانه هم بازدید کردیم، ولی فقط 40 دفترخانه شرایط لازم را داشت. مدت کار دفترخانه‌ها هم از ساعت 8 تا 17 بوده و سه تیم حقوقی، نظارتی و فنی هم در این مراکز فعال است.

وی بیان کرد: در تلاشیم غیر از تهران استان‌های یزد، فارس و خراسان رضوی هم تحت پوشش خدمات قضایی قرار گیرد. البته در مورد افزایش دفترخانه‌ها باید بگویم که نباید با افزایش دفترخانه‌ها موجب شویم درآمد دفترخانه‌هایی که پیشخوان قضایی شده، پایین بیاید. البته آیین‌نامه‌ای هم در حال تدوین است که اگر تصویب شد، تمامی این شرایط در آن لحاظ شده است.

شهریاری در مورد هزینه ثبت درخواست چک در دفاتر پیشخوان قضایی تصریح کرد: هزینه ثبت هر درخواست ده‌هزار تومان است که این مبلغ غیر از هزینه تعرفه‌های معمول در دادسراست. به ازای هر برگ چک بیشتر هم باید شخص 500 تومان غیر از ده هزار تومان بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها