توقف صدور آرم طرح ترافیک روزانه برای خودروهای فرسوده

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران از توقف صدور آرم طرح ترافیک برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های فرسوده دستگاه‌های دولتی، نظامی و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: صدور آرم طرح ترافیک روزانه برای خودروهای فرسوده نیز متوقف می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۴۹۴
توقف صدور آرم طرح ترافیک روزانه برای خودروهای فرسوده

وحید نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا از اتخاذ تمهیدات ویژه‌ای برای ممنوعیت صدور مجوز روزانه طرح ترافیک برای خودروهای فرسوده در پایتخت خبر داد و افزود: طرح جامعی در این خصوص تدوین شده است تا صدور مجوزهای طرح ترافیک روزانه و هفتگی برای خودروهای فرسوده متوقف شود که در این زمینه نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم و بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان این‌که متاسفانه دستگاه‌های دولتی و نظامی در تهران اتوبوس‌های فرسوده، قراضه و از رده خارج را که از سیستم تردد برون‌شهری خارج می‌شود، مجددا به عنوان سرویس در داخل تهران به‌کارگیری می‌کنند، افزود: همین امر موجب شده است در ساعات آغاز و پایان کار این بخش‌ها، شاهد دود غلیظی در اطراف این اماکن و متعاقب آن در تهران باشیم.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر این‌که اگر این اتوبوس‌ها قابل استفاده بود، از سوی دولت فرسوده و آلاینده به حساب نیامده و تردد آنها ممنوع نمی‌شد، تصریح کرد: شهرداری تهران بارها در جلسات مختلف از جمله کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران موضوع این اتوبوس‌های فرسوده را مطرح کرده است و متاسفانه مسئولان مربوط به جای حل مشکل و نوسازی آنها در مقطعی نسبت به حذف سرویس‌های ادارات اقدام کردند که عملا با این اقدام اتوبوس‌های نو، سرویس ادارات به دلیل هزینه بالای اجاره حذف شد، ولی اتوبوس‌های فرسوده همچنان فعال است.

به گفته نوروزی، براساس پیشنهاد ارائه شده از سال آینده هیچ‌یک از سرویس‌های دستگاه‌های دولتی، نظامی و دانشگاه‌ها که براساس مصوبه دولت فرسوده باشد و اجازه تردد در تهران نداشته باشد، بدون توجه به دریافت یا عدم دریافت برگه معاینه فنی، مجوز طرح ترافیک نمی‌گیرد.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به این‌که مدیریت شهری تهران قصد داشت به این سرویس‌ها مجوز طرح ترافیک 92 را ندهد، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی آخر سال و قراردادی که با رانندگان این سرویس‌ها بود و پس از بررسی‌های انجام شده، قرار شد یک سال به این ارگان‌ها مهلت داده شود تا نسبت به جایگزینی سرویس‌های خود اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها