اعضای این باند به زور وارد خانه یک شهروند تهرانی شده و با هدف سرقت او را گروگان گرفته بودند

گروگان گرفتن زن باردار برای 3 کیلو طلا

چهار زن و مرد که با ورود به خانه‌ای در تهران و گروگان گرفتن زن باردار و پسر 9 ساله‌اش، سه‌‌کیلوگرم طلا از گاوصندوق سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۳۸۲۳۴

به گزارش پلیس آگاهی تهران، عصر روز هفتم آذر امسال ماموران کلانتری 128 تهران‌نو در جریان سرقت از خانه‌ای در فلکه دوم نیروی‌هوایی قرار گرفتند.

ماموران با حضور در محل متوجه شدند دو سارق نقابدار وارد این خانه شده و با تهدید چاقو، در حالی که زن صاحبخانه و پسر 9 ساله‌اش را در یکی از اتاق‌ها زندانی کرده‌اند، بیش از سه کیلوگرم طلا و جواهر به ارزش تقریبی 700 میلیون تومان به‌سرقت برده‌اند.به این ترتیب پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته با حضور در پایگاه ششم گفت: در خانه در حال استراحت بودم که ناگهان متوجه حضور دو مرد نقابدار در بالای سر خود شدم. آنها با این‌که متوجه شدند باردار هستم، دست‌ها و دهانم را بسته و با تهدید چاقو و شوکر، مرا مجبور کردند محل نگهداری کلید گاوصندوق خانه را به آنها نشان‌دهم. من که بشدت وحشت کرده بودم، بناچار کلید گاو صندوق را در اختیار آنها گذاشتم.

مالباخته افزود: در حالی که سارقان مشغول سرقت طلا و جواهرات بودند، پسر 9 ساله‌ام وارد خانه شد که آنها او را نیز مورد ضرب و جرح قرار‌‌دادند؛ به طوری که پسرم از ناحیه سر با مبل برخورد کرده و دچار شکستگی شد.

مادر و پسر محبوس بودند

شاکی یادآور شد: سارقان من و پسرم را در یکی از اتاق‌ها حبس کرده بودند.

با این حال هنگام خروج آنها از منزل، از آپارتمان خارج شدم و به تعقیب آنها پرداختم تا مانع از فرار سارقان شوم، اما آنها با سرعت زیاد و در حالی‌که سرنشین عقب موتور چاقویی را برای تهدید در دست داشت، موفق به فرار از محل شدند.

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر این‌که سارقان بدون هیچ‌گونه سروصدایی وارد خانه شده‌اند، کارآگاهان با بررسی محل سرقت متوجه شدند در آپارتمان از نوع ضدسرقت و الکترونیکی رمز داری است که افراد برای ورود باید رمز آن را در‌اختیار داشته باشند.

در ادامه و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پارکینگ مجتمع نیز مشخص شد سارقان با یک دستگاه موتورسیکلت و در حالی‌که در پارکینگ را با ریموت باز کرده‌اند، وارد پارکینگ مجتمع شده و با اطلاع از رمز در آپارتمان و بدون ایجاد هرگونه سروصدا یا تخریب، در را باز کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های مجاور پرداخته و موفق به تهیه تصویری از یکی از سارقان شدند. در ادامه تحقیقات از اهالی محل، تعدادی از همسایگان عنوان کردند این سارق را حدود یک ساعت پیش از فرار، همراه دو زن جوان در حال تردد در کوچه محل سکونت مالباخته مشاهده کرده‌اند. کارآگاهان در ادامه در این ارتباط‌که سارقان براحتی وارد آپارتمان شده‌اند، به تحقیق از مالباخته و همسر وی پرداختند.همسر مالباخته با اشاره به مفقود شدن ریموت پارکینگ، گفت: من در زمینه ساختمان‌سازی و خرید و فروش املاک فعالیت دارم و چند واحد مسکونی را نیز برای پیش‌فروش آگهی کرده و شماره تلفن همراه خود را اعلام کرده‌ام. چند روز پیش شخصی با من تماس گرفت و با ادعای این‌که قصد دارد یکی از واحدهای مسکونی ساختمان را پیش خرید کند، با من قرار ملاقات گذاشت. روز قبل از سرقت آقا و خانم جوانی در محل دفتر کار من حاضر شدند و به بهانه بازدید ساختمان، آنها را با خودروی شخصی‌ام به محل ساختمان بردم. آنها پس از دیدن ساختمان، رفتند و من هنگام باز کردن در پارکینگ، متوجه شدم ریموت در داخل ماشین نیست.

رد پای زن آرایشگر

در این مرحله کارآگاهان تصاویر رایانه‌ای آقا و خانم جوانی را که مدعی پیش خرید ساختمان بودند، به دست‌آوردند و در ادامه زن جوان (مالباخته) عنوان کرد که تصویر چهره‌نگاری متعلق به آرایشگری به نام «شکوه» است.

به این ترتیب کارآگاهان با مراجعه به محل آرایشگاه زنانه اطلاع یافتند آرایشگاه از زمان وقوع سرقت، تعطیل شده است. کارآگاهان با شناسایی محل سکونت صاحب آرایشگاه به هویت «الهام» در تحقیقات بعدی دریافتند الهام با هویت واقعی «فاطمه» سی ساله، همزمان با تعطیل کردن آرایشگاه خود، محل سکونتش را نیز عوض کرده است.

در این مرحله با احتمال همکاری الهام در سرقت، در پی هماهنگی با مقام قضایی کارآگاهان مخفیگاه جدید وی را در خیابان گرگان شناسایی و او را دستگیر کردند.

الهام پس از دستگیری، به مشارکت در سرقت اعتراف و عنوان کرد همراه شکوه، همسر شکوه به نام «علیرضا» و «علی» برادرشوهر شکوه، نقشه سرقت راکشیدیم.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از الهام، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی شکوه به نام «مریم» سی و پنج ساله شده و با به دست آمدن تصاویر مریم و علیرضا، همسر مالباخته هر دو نفر آنها را به عنوان آقا و خانمی که مدعی پیش خرید خانه شده بودند شناسایی کرد.در ادامه کارآگاهان دهم بهمن مخفیگاه آنها را در میدان خراسان شناسایی کردند.

دستگیری متهمان یکی پس از دیگری

سرانجام پس از چند ساعت مراقبت‌های پلیسی، شکوه و برادرشوهرش که به محل مراجعه کرده بودند، با مشاهده ماموران تلاش داشتند با خودروی پژو 206 از محل متواری شوند اما ماموران در عملیات تعقیب و گریز و با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت لاستیک خودرو شلیک و پس از توقف خودرو، شکوه را دستگیر کردند، اما علی همچنان تلاش داشت متواری شود که وی نیز پس از بی‌توجهی به دستور ایست پلیس، از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اطلاع یافتند که علیرضا با پول حاصل از فروش قسمتی از طلا و جواهرات مسروقه، خودروی 206 را خریده اما پس از مدت کوتاهی از زمان خرید خودرو، سوم بهمن در یک تصادف رانندگی منجر به جرح یک عابر پیاده، از سوی عوامل پلیس راهور مقصر شناخته شده و از سوی دستگاه قضایی به پرداخت دیه محکوم شده است که به علت نداشتن بیمه‌نامه، از سوی ماموران کلانتری دستگیر شده و اکنون در زندان به سر می‌برد. بلافاصله با هماهنگی قضایی، علیرضا نیز به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و به طراحی نقشه سرقت و ارتکاب آن همراه برادرش اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری تعدادی از افراد به اتهام خرید اموال مسروقه و کشف مقادیری از طلا و جواهرات سرقتی از مخفیگاه متهمان، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، قرار قانونی برای هر چهار متهم پرونده صادر شده و متهمان در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها