احمدی نژاد:

حاضرم به عنوان اولین ایرانی به فضا بروم

رییس جمهوری امروز(دوشنبه) در نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی در جمع مدیران و دانشمندان فضایی کشورمان گفت:حاضر هستم به عنوان اولین ایرانی فدای دانشمندان کشورمان بشوم و به فضا بروم؛ هر چند می دانم تعداد بسیاری، داوطلب این کار هستند.
کد خبر: ۵۳۷۹۷۷
حاضرم به عنوان اولین ایرانی به فضا بروم

محمود احمدی نژاد با بیان این که تلاش علمی و اوج گرفتن ملت ایران به نفع همه بشریت است، گفت: شیاطین از پیشرفت های ایرانیان نگران هستند. ملت ایران به همان اندازه که دارای مکتب، آرمان و تاریخ پرافتخار است دارای دشمنانی است که به دستاوردهای آنان حسادت می ورزند.

وی تصریح کرد: اگر این مولفه های پرافتخار ایرانیان در کنار مرزهای پیشرفت علمی و اقتصادی قرار گیرد دیگر جایی برای زورگویی سلطه گران باقی نخواهد ماند.

رییس جمهوری به بازتاب و واکنش های بین المللی نسبت به پرتاب موجود زنده به فضا و بازگرداندن آن به کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: موضع گیری آنها در این باره همانند موضع گیرهای آنان در موضوع پیشرفت فناوری صلح آمیز هسته ای ایران است.

احمدی نژاد همچنین گفت: آنها درباره مسایل هسته ای کشورمان معتقد بودند ایران به چنین دانشی دست نمی یابد و امروز هم درمورد پرتاب موجود زنده به فضا چنین حرف های سخیفی می زنند.

وی با بیان این که ما توجهی به حرف های آنها نداریم، اظهارداشت: ما می گوییم با فرض پذیرش حرف های شما کاری به ملت ایران نداشته باشید.

رییس قوه مجریه همچنین به تشریح مانع تراشی ها و طراحی های دشمنان برای فشار آوردن به ملت ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: باور من این است که ملت ایران به طور ویژه و استثنایی مورد بغض شیاطین است که این به ویژگی های برجسته ملت ایران بازمی گردد.

احمدی نژاد، کمال جویی، ایمان، پاکی، حق طلبی، انسانیت و پایبندی به اخلاق را از مهم ترین ویژگی های ملت ایران در طول تاریح برشمرد و گفت: وقتی حوادث 100 یا 150 ساله تاریخ ملت ایران را مطالعه می کنیم باید بارها گریه کنیم چرا که فاسدان عالم و برخی سخیفان و خودخواهان هر بار که ملت ایران برای خیز گام برداشته است دست ملت ایران را قطع کرده اند.

وی با یادآوری مذاکرات هسته ای در پاریس افزود: در این مذاکرات طرف ایرانی اصرار بر داشتن فقط چند سانتریفیوژ برای کارهای تحقیقاتی بود اما طرف های مذاکره کننده اروپایی آن را نپذیرفتند و تاکید کردند که باید برای این کار 10 سال مذاکره کرد.

رییس جمهوری تصریح کرد: اما پس از مدتی ملت ایران این سد را شکست و امروزه دهها هزار سانتریفیوژ در کشور درحال فعالیت است.

احمدی نژاد با بیان این که ایران کشور بزرگی است که علاوه بر پیشرفت ها دارای مشکلاتی نیز است، افزود: در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کردم یک کشور را به من نشان دهید که مشکلی نداشته باشد و همه مسایل را به خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر این که ملت ایران مسایل و مشکلات خود را حل می کند، ادامه داد: به همان اندازه که بزرگی داریم دشمن هم داریم که از پیشرفت ایرانی ها نگران و ناراحت می شود.

رییس دولت دهم با گرامیداشت یاد و خاطره امیرکبیر گفت: باید بدانیم دشمنان امیرکبیر افرادی با لباس ایرانی ولی تابع دشمنان بودند، آدم های کوتاهی که برای رسیدن به پست حکومتی حاضر هستند شرافت و وطن خود را بفروشند.

احمدی نژاد با بیان این که هر چقدر ملت اوج بگیرد بغض آنها شدیدتر می شود، گفت: باید اوج بگیریم تا دست آنها از دامن مردم ایران کوتاه شود.

وی همچنین با تجلیل از پیشرفت های علمی و فناوری فضایی کشورمان افزود: ما باید هم در مدیریت زمین مشارکت کنیم و هم در فضا حضور داشته باشیم.

رییس جمهوری یادآور شد: دولت از نظر بودجه در فشار است، اما با همه مشکلات و کمبودهای موجود حتما اولویت ما حمایت از فناوری های فضایی خواهد بود.

احمدی نژاد با اشاره به مشکلات ایجاد شده درباره بودجه و ارز تاکید کرد: از این بازی ها که درآورده اند، عبور می کنیم و به جایی می رسیم که آنها حسرت ایستادن در کنار ملت ایران را خواهند خورد و به جایی خواهند رفت که اجدادشان رفتند.

وی همچنین گفت: دانشمندان فضایی کشورمان اظهارداشتند در چهار یا پنج سال آینده نخستین انسان ایرانی به فضا پرتاب می شود.

رییس جمهوری با تاکید بر این که من مطمئن هستم که دانشمندان ایرانی می توانند چنین کاری را انجام دهند، افزود: حاضر هستم به عنوان اولین ایرانی فدای دانشمندان کشورمان بشوم و به فضا بروم؛ هر چند می دانم تعداد بسیاری، داوطلب این کار هستند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
w
-
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
۰
۰
سلام علیكم آقای دكتر; شما اگه فضا تشریف ببرید دومین ایرانی هستید چون قبلا خانم انوشه انصاری رفتند.

نیازمندی ها