کلاهبرداری به بهانه فروش کارت‌های اعتباری

مردی که با معرفی خود به عنوان صاحب یک دفتر گردشگری در تهران به بهانه تهیه کارت اعتباری بانکی کشور‌های اروپایی و آسیایی کلاهبرداری می‌کرد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۵۳۷۸۳۴
کلاهبرداری به بهانه فروش کارت‌های اعتباری

 به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در شعبه 12 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران علیه مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: چندی پیش هنگام سفر به خارج از کشور با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد در زمینه تهیه کارت‌های بانکی مورد استفاده در هتل‌های کشورهای اروپایی و آسیایی فعالیت دارد و به من پیشنهاد کرد در صورت تمایل تعدادی از این کارت‌های بانکی را بخرم.

شاکی اضافه کرد:پس از این ملاقات، یک بار هم به دفتر کار وی در شمال غرب تهران رفتم. او می‌گفت سال‌هاست در زمینه گردشگری فعالیت و برای مسافران ایرانی و خارجی، کارت‌های بانکی کشورهای مقصدشان را تهیه می‌کند تا از آن کارت‌ها در هتل‌ها و مراکز خرید استفاده کنند.

شاکی یادآور شد: من هم 17 میلیون تومان به حساب او واریز کردم تا کارت بانکی اعتباری کشور آذربایجان را برایم فراهم کند تا در مدتی که آنجا هستم به مشکل مالی برنخورم و در بهترین هتل آنجا نیز اقامت گزینم.

گرفتار شدن مردم در دام مرد شیاد

شاکی اضافه کرد: یک هفته بعد هر بار که با صاحب دفتر گردشگری تماس گرفتم، او با ادعای این‌که هنوز کارت بانکی‌ام صادر نشده است، از من خواست تا چند هفته دیگر نیز منتظر بمانم.

اما وقتی یک ماه گذشت و خبری از صاحب دفتر نشد، به محل کارش در شمال غرب تهران رفتم و متوجه شدم آنجا بسته شده و همسایه‌ها هم از صاحب دفتر بی‌خبر بودند. ده‌ها شهروند دیگر هم برای دریافت کارت‌های بانکی کشور آذربایجان و چند کشور اروپایی به آنجا آمده و هر کدام 10 تا 30 میلیون تومان به مرد شیاد پول داده بودند.

با اطلاعات به دست آمده، پرونده در اختیار مرکز پلیس قرار گرفت و در ادامه تحقیقات مشخص شد افراد دیگری هم به شیوه مشابه در دام مرد شیاد گرفتار شده و علیه وی شکایت‌هایی ارائه کرده‌اند.

بنابراین گزارش، تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری مرد شیاد آغاز شده تا با دستگیری وی، راز دیگر جرایمش نیز فاش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها