شناسایی عامل انفجار انتحاری سفارت آمریکا در آنکارا

عامل حمله انفجاری در سفارت آمریکا در آنکارا شناسایی و معرفی شد.
کد خبر: ۵۳۷۱۵۰
شناسایی عامل انفجار انتحاری سفارت آمریکا در آنکارا

بر اساس این گزارش وی که فردی 40 ساله به نام «اجوید.ش» است عضو یک سازمان تروریستی مسلح به نام «DHKPC» بوده است.

گفته می شود که این سازمان وابسته به یک حزب غیر‌قانونی‌ چپ است که به سنت ماهیر چایان، یکی‌ از رهبران انقلابی ترکیه در دهه 1970، تعلق دارد. بخش‌هایی‌ از این حزب به صورت قانونی‌ دانشجویان، جوانان، کارگران، هنرمندان، وکلا، مهندسان، خانواده‌های زندانیان سیاسی و اقلیت‌های مذهبی‌ از جمله علویان را سازماندهی کرده است و در جامعه بسیار نیرو دارد.

به گفته خبرنگار این خبرگزاری، این فرد پیش از این نیز به اتهام اقدام و برنامه‌ریزی برای انجام حمله انتحاری در یک منطقه مسکونی نظامی و مرکز مدیریت امنیتی در شهر استانبول دستگیر شده بود.

بنا بر اطلاعات موجود، اتاقک نگهبانی مقابل سفارت آمریکا در آنکارا، از دوبخش تشکیل شده است که در میان این دو بخش یک مانع شیشه‌ای قرار دارد که دستگاه اشعه X در آن جاسازی شده است. فرد انتحاری مذکور خود را در بخش اول این اتاق نگهبانی منفجر کرد که به کشته شدن او و «مصطفی اکارصو» نگهبانی امنیتی ترکیه که در نزدیکی او بود، منجر شد. علاوه بر این دو فرد «دیدم تونجای» روزنامه‌نگاری که در نزدیکی آنها بود، زخمی شد اما دو نگهبانی که در پشت مانع شیشه‌ای بودند، آسیبی ندیدند زیرا این مانع ضد گلوله بود.

مقامات ترکیه اعلام کردند که عامل این حمله انتحاری کارت هویت جعلی به همراه داشت. (فارس به نقل از آناتولی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها