گاهی اوقات شنیدن نام یک فرد یا یک مکان می‌تواند احساسات متفاوتی در انسان ایجاد کند. با علم نسبت به این موضوع، روزنامه اماراتی «الاتحاد» با انتشار مطلبی به بررسی نوع نگاه و تصور مردم کشورهای مختلف در قبال سفارت آمریکا در کشورشان پرداخته است.
کد خبر: ۶۶۷۴۲۰
نگاه مردم دنیا نسبت به سفارت آمریکا

دوست یا دشمن بودن این کشورها با آمریکا در تعیین نوع احساس آنها بسیار موثر بوده است. آن‌طور که فارس گزارش داده، حس مردم لبنان نسبت به سفارت آمریکا حالتی از خوف و رجاست.

برخی مردم این کشور از آن به عنوان علت تمام شرها و محل جاسوسی یاد می‌کنند و برای برخی دیگر خانه امید و فتح باب ثروت و آینده تضمین شده است.

جای تعجبی ندارد که بدانیم مردم سوریه فقط یک برداشت نسبت به سفارت آمریکا دارند: «محلی برای توطئه». صف‌های طولانی از صبح زود برای اخذ روادید آمریکا، ذهنیت دیگری است که مردم سوریه نسبت به این مکان دارند.

آن‌طور که این روزنامه نوشته در ایران، سفارت آمریکا یک صفت همیشگی دارد و آن «خانه شیطان بزرگ» است. مردم سرزمین هند آن را همچون معبدی می‌بینند که گاهی از آن بدرستی مراقبت نمی‌شود.

پاکستانی‌ها آن را جزو گران‌ترین ساختمان می‌دانند که کارش در بین بازار و همچنین مرزها جریان دارد. (در اشاره به ذهنیت مردم پاکستان نسبت به بمباران مناطق مرزی توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی)

سفارت آمریکا در ذهن مردم چین، مثل پادگان نظامی است که نباید به آن نزدیک شد یا عکس گرفت، زیرا همه چیز علیه توست.

به باور روس‌ها سفارت آمریکا همچون زیردریایی‌های محکمی می‌ماند که نفوذ به آن غیرممکن بوده و دوربین‌ها و حسگرهای صوتی نامرئی در آن فراوان است.

از نگاه مردمان آمریکای لاتین، سفارت آمریکا محلی است که باید در زمان کودتاهای ارتش و باندهای مواد مخدر، مصون از آسیب بماند.

شاید جالب‌ترین این موارد مربوط به فلسطین اشغالی (رژیم صهیونیستی) باشد که آن بخشی از ساختمان هیأت وزیران محسوب می‌شود.

حسین خلیلی - گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها