مطالعه‌کردن فقط مخصوص مدرسه نیست

کد خبر: ۵۳۳۵۴۶

 در حالی که این روزها چنین شیوه‌هایی دیگر طرفدار ندارد و روش درس‌خواندن بچه‌ها هم به کلی تغییر کرده است. بنابراین اگر بخواهید از همان روش‌های قبلی استفاده کنید، مطمئن باشید هیچ فایده‌ای ندارد. مثلا یکی از مهم‌ترین وظایف والدین که متاسفانه توجه چندانی هم به آن نمی‌شود، این است که فرزندان‌شان را تشویق کنند هر چه بیشتر و بهتر مطالعه کند؛ البته این مطالعه فقط مربوط به نکات درسی نیست و خواندن کتاب‌های داستان و غیر درسی را نیز شامل می‌شود.

در ضمن، باید به آنها آموزش دهید از آنچه در کتاب‌ها می‌خوانند در زندگی‌شان هم استفاده کنند. پس دائم به کودک یادآوری کنید برای خودش هدفی در نظر بگیرد و با توجه به آن، برنامه‌های زندگی‌اش را تعیین کند تا بتواند از آنچه در کتاب‌ها می‌آموزد، بیشتر و بهتر استفاده کند.

حتما شما هم دیده‌اید اغلب بچه‌ها فقط برای این‌که نمره خوبی بگیرند و معلمشان را راضی کنند، درس می‌خوانند. در حالی که این طرز فکر بسیار اشتباه است. پس شما به عنوان پدر و مادر می‌توانید به او بیاموزید​ درس خواندن و مطالعه‌کردن هیچ محدودیتی ندارد و راضی‌کردن دیگران هدف اصلی نیست. مسلما اگر کودک بخواهد با درس‌خواندن شما را خوشحال کند، معلمش از او راضی باشد یا جلوی همکلاسی‌هایش خودنمایی کند، هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد و همیشه به همین شکل باقی خواهد ماند؛ در حالی که او باید بداند مطالعه‌کردن مکان و زمان خاصی ندارد و همیشه و در همه جا باید خواند و از آن درس گرفت.

این روزها در بعضی از کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، کودکان در خانه، مدرسه و حتی هنگام بازی در پارک‌ها به کتاب‌های کودکانه دسترسی دارند و می‌توانند از آنها استفاده کنند. با چنین اقداماتی بچه‌ها باور کرده‌اند مطالعه‌کردن و کتاب خواندن فقط مخصوص مدرسه یا ساعات قبل از خواب نیست و همه جا باید از کتاب کمک
گرفت.

پس شما هم از همین امروز دست به کار شوید؛ مطمئن باشید هیچ‌وقت دیر نیست، ولی باید به فرزندتان بیاموزید که کتاب خواندن و مطالعه‌کردن ارزشمند است و به او نحوه درست زندگی‌کردن را می‌آموزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها