دو متهم سابقه‌دار که به بهانه فروش حواله‌های خودرو، از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کردند از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۳۱۵۴۷

به گزارش پلیس آگاهی تهران، هشتم آبان امسال فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 12 تهران گفت: با مشاهده آگهی فروش یک خودرو در روزنامه، با شماره درج شده در آن، تماس گرفتم و پس از توافق با فروشنده، قرار شد با حواله خرید خودرو که وی به من وکالت می‌دهد، ماشین را از کمپانی تحویل بگیرم. فردای آن روز در دفتر اسناد رسمی، پس از دریافت وکالت محضری و نوشتن قولنامه، 16 میلیون تومان به فروشنده به نام محمدی پرداخت کردم اما هنگام مراجعه به کمپانی برای دریافت خودرو، متوجه شدم همه مدارک ارائه شده جعلی است.

با توجه به اظهارات مالباخته و احتمال وقوع کلاهبرداری‌های مشابه، کارآگاهان پایگاه هفتم با بررسی شکایات مشابه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

با توجه به شیوه به کار رفته در این نوع کلاهبرداری، کارآگاهان با هماهنگی لازم از دفاتر رسمی سطح شهر تهران خواستند هر گونه خرید و فروش حواله خودرو به آنها اعلام شود که در ادامه پنج نفر به اسامی اشکان، بهروز، سیامک و دو برادر به نام‌های مصطفی و مجتبی، در زمان فروش حواله‌های جعلی خودرو شناسایی و دستگیر شدند.در تحقیق از دستگیرشدگان مشخص شد حواله ها را افراد دیگری تهیه کرده و به آنها تحویل داده‌اند و یک تا پنج میلیون تومان بابت فروش آنها دریافت و مابقی پول آن را به دو نفر به نام‌های سامان و جلال تحویل داده‌اند.

در ادامه کارآگاهان دو مجرم سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری و جعل اسناد دولتی به اسامی محمدرضا و جلال را شناسایی کرده و با بررسی سوابق متهمان متوجه شدند هر دو متهم پس از دستگیری در سال 1389، دوران محکومیت خود را در یک زندان سپری کرده و پس از آزادی، به این شیوه کلاهبرداری کرده‌اند.

در این مرحله کارآگاهان مخفیگاه هر دو متهم را در پاسگاه نعمت‌آباد و بازار تهران شناسایی و ابتدا محمدرضا را بیستم دی در پاسگاه نعمت‌آباد و سپس جلال را بیست و پنجم دی در منطقه بازار تهران دستگیر کردند. متهمان پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کردند. سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این ارتباط گفت:‌ با توجه به اعترافات متهمان و احتمال ارتکاب جرایم مشابه، با صدور قرار قانونی آنها در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

از مالباختگانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزدهم خرداد مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها