اولین حمله انتحاری در سال نوی میلادی در افغانستان، ساختمان امنیت ملی این کشور را هدف قرار داد؛ ساختمانی که چندین مرکز مهم دولتی از جمله شورای وزیران و دفتر فرماندار کابل در نزدیکی آن قرار دارد. به گزارش ایسنا، گفته می‌شود انفجار در نزدیکی در ورودی ساختمان اداره امنیت ملی روی داده و دست‌کم سه کشته و 15 زخمی به جا گذاشته است.
کد خبر: ۵۳۰۹۰۰

بنا به گفته صدید صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، بیشتر قربانیان این حادثه غیرنظامی هستند. صدیقی در شرح این انفجار اظهار کرد: در این حمله دست‌کم چهار مهاجم انتحاری دست داشتند که یکی از آنها خودروی خود را در نزدیک اداره امنیت ملی منفجر کرد و به دنبال آن مهاجمان دیگر با سلاح سبک به تیراندازی پرداختند. یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود گفت سه نگهبان اداره امنیت ملی در این حادثه کشته شده‌اند. او افزود که این انفجار بین چهارراه «صدارت» ‌و چهارراه «زنبق» در مرکز شهر کابل روی داد.

ایوب سالنگی، فرمانده پلیس کابل نیز به خبرنگاران گفت تعداد مهاجمان انتحاری پنج نفر بودند که با یک خودرو تا نزدیکی در ورودی ساختمان امنیت ملی رسیدند، اما پلیس با شناسایی مهاجمان، آنها را هدف شلیک گلوله قرار داد. او تعداد زخمیان این حادثه را 30 نفر اعلام کرد و افزود که بیشتر آنها غیرنظامی هستند. حشمت‌الله استانکزی، سخنگوی پلیس کابل هم گفت تنها یکی از مهاجمان موفق به انفجار جلیقه انتحاری خود شد و بقیه به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پا درآمدند. به گفته او، خودروی حامل مهاجمان مملو از مواد منفجره بود که بمب جاگذاری شده در آن توسط پلیس خنثی شده است. چند ساعت پس از این حادثه، گروه طالبان با ارسال پیامی به رسانه‎ها، مسئولیت حمله دیروز را به عهده گرفته و گفت هدف این حمله اداره امنیت ملی بوده است.

در خبر دیگری اعلام شد مهاجمان مسلح نقابدار، یک عضو اداره امنیت ملی استان ارزگان افغانستان را ترور کردند. به گزارش ایرنا، خان محمد، رئیس اداره امنیت ملی استان ارزگان افغانستان ضمن اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مهاجم یا مهاجمان آغاز شده است. در همین حال قاری یوسف احمدی که خود را یکی از سخنگویان گروه طالبان معرفی می‌کند در تماس با رسانه‌های افغانستان مسئولیت این حمله را پذیرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها