خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد:

حل مشکل تورم و گرانی با همدلی سران قوا

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و تعامل با نمایندگان از پدیده های مثبت دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بود که در فضایی توام با صمیمت و ادبیات دوستانه برگزار شد.آیت الله سید احمد خاتمی افزود: بالاخره مردم مشکل تورم و گرانی دارند و می خواهند این مشکلات برطرف شود که راه حل این مشکلات، با همدلی سران قوا از جمله قوای مقننه و مجریه است.
کد خبر: ۵۳۰۵۸۲

خطیب نمازجمعه تهران ابراز امیدواری کرد: این روش در ماههای پایانی دولت دهم و دولت های بعدی نیز ادامه یابد، چرا که مردم از بروز اختلافات به رسانه ها رنجیده خاطرند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری با بیان اینکه به فضل الهی شاهد حضور باشکوه و حماسی مردم در این انتخابات خواهیم بود با یادآوری حضور مکرر و گسترده مردم در انتخابات های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از افتخارات تاریخی ملت ایران این است که 50 روز پس از پیروزی انقلاب در انتخاباتی شرکت کرد و نظام اسلامی را ایجاد کرد و پس از آن نیز ملت ما بیش از 30 مرتبه حضور باشکوه در انتخابات داشته است.

خاتمی تاکید کرد: در همه انتخاب های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد انتخاباتی قانونی، سالم و در موعد مقرر و همچنین در فضای رقابتی سالم بودیم و انتخابات ما همیشه آزاد بوده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آزاد بودن انتخابات در انتخابات های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برخی بدبخت های آواره و ذلیل خارج نشین و فتنه گران داخلی آنان که در میان مردم هیچ جایگاهی ندارند، پس از بیانات ایشان گفتند که در خارج از کشور کمپین انتخابات آزاد راه اندازی می کنیم، اما بدانند ملت عزیز ایران به اندازه ای از آنان متنفر است که هرچه بگویند ضد آن عمل خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشتار چند هفته اخیر مسلمانان منطقه از جمله در پاکستان ، عراق و سوریه گفت: جنس اقدامات انجام شده در پاکستان و سوریه یکی است و آمریکا نیز که در ظاهر درباره مبارزه با تروریسم سخن می گوید، خود تروریست پرور است چرا که از تکفیری های آدم کش در سوریه حمایت های مادی و تسلیحاتی می کند و مصداق آن نیز در پاکستان وجود دارد.

وی افزود: در این کشتار دست مرتجعین عرب نیز در کار است و آنان همواره پول های خود را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و کشتار بی گناهان خرج می کنند.

خطیب جمعه تهران در پایان ضمن تسلیت به بازماندگان این کشتارها به آنان توصیه کرد : استقامت و مقاومت کنید، چرا که با توکل به خداوند و صبر در برابر مشکلات پیروزی از آن شماست.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن هفته وحدت تصریح کرد:اینک با دشمنانی مواجهیم که با اسلام طرف هستند و برای آنان شیعه و سنی مطرح نیست. ما با دشمنان کینه توزی طرفیم که اساس اسلام را نمی خواهند و از جان گرفتن خیزش اسلامی نگرانند، بنابر این برای مقابله با این دشمنان وحدت و هوشیاری اهل تسنن و اهل تشیع ضروری است.

وی همچنین با اشاره به هفته وقف، وقف را مصداق بارز صدقه جاریه بیان کرد و گفت: وقف یک نهاد ممتاز دینی است که ثروت و سرمایه شخص را پایدار می کند.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به سالروز فرار شاه و ایام پیروزی انقلاب اسلامی یاد آورشد: 22 بهمن گل پیروزی در گلستان انقلاب اسلامی به بار نشست و از آن زمان تاکنون آمریکا توطئه های متعددی را بر علیه انقلاب به کار گرفته است.

آیت الله خاتمی، جنگ قومیت ها، جنگ تحمیلی و ترورهای کور را نمونه ای از ده ها توطئه آمریکا و کشورهای استکباری علیه انقلاب بیان کرد و گفت: با همه این توطئه ها انقلاب مانند سرو قامت کشیده ایستاده و خم به ابرو نیاورده است.

وی همچنین فتنه سال 88 را یکی دیگر از توطئه های کشورهای استکباری بیان کرد و افزود: این فتنه از بیرون دیکته و در داخل اجرا شد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به حماسه دهها میلیونی مردم ایران در9 دی 88 گفت: بعد از حماسه 9 دی با خودم گفتم که دیگر لازم نیست در این عرصه ها وارد شویم، اما در یکی دو هفته اخیر تحلیل هایی مطرح شد و دیدیم که اگر وارد نشویم، مردمی که حماسه 9 دی را آفریدند، بدهکار و سران فتنه طلبکار شوند.

آیت الله افزود: هنوز سه سال از 9 دی نگذشته، برخی این مسائل را مطرح می کنند که این افراد، سران فتنه نبودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اظهارنظر در کشور آزاد است و قرار نیست همه مثل هم فکر کنند، گفت: چه بسا شخصیتی حرفی بزند که ما حرفش را قبول نداریم ولی بزرگیش را قبول داریم، و تذکر ما برای این باشد که بزرگیش محفوظ بماند.

وی افزود: برخی حرف ها که اصلا برای ما قابل قبول نیست، اینکه کسی بگوید سران فتنه آدمهایی نجیب، مومن، شریف  و متدین بودند، حرف بسیار نادرستی است .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین ابعاد فتنه 88 گفت: ایشان فرمودند؛ فتنه این است که کسانی با ظاهر صلاح بیایند ولی باطن آنها دشمنی باشد و فضا را غبارآلود کنند.

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به روایاتی از حضرت علی (ع) درباره فتنه گفت: فتنه لباس حق می پوشد و برای بسیاری از افراد ناشناس است و فضا را غبارآلود می کند.

وی افزود: معتقد نیستیم که هر کس در خیابان آمد معاند بود اما معتقدیم فضا را برای بسیاری از افراد نادرست جلوه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به مقاله ای درباره فتنه 88 اشاره کرد و تاکید کرد: در فتنه 33 دروغ گفته شد که یکی از آنها دروغ تقلب بود که مورد حمایت آمریکا و سران کشورهای استکباری بود و سران فتنه نیز از آن حمایت کردند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: تهمت تجاوز به زندانیان نیز یکی دیگر از دروغ هایی بود که از طرف یکی از سران فتنه مطرح شد و آب به آسیاب دشمن ریخت؛ اما نتوانست، ثابت کند، قوه قضائیه کمیته ای و کمیسیون اصل نود  هم هیئتی را برای بررسی این ادعا تشکیل دادند اما هیچگاه این موضوع ثابت نشد.

وی دروغ دیگر را شکنجه یک دختر و سوزاندن بدنش و سپس کشتن و دفن کردن او در بهشت زهرا بیان کرد که یکی از سران فتنه برای آن اشک تمساح ریخت، اما بعدا مشخص شد که واقعیت نداشته است.

آیت الله خاتمی افزود: هر یک از این دروغها کافی بود که سران فتنه تا ابد سربلند نکنند، اما هنوز سه سال نگذشته برخی می گویند که اینها فتنه گر نبودند.

خطیب جمعه تهران در ادامه استفاده ابزاری از مردم را یکی از اقدامات سران فتنه بیان کرد و گفت: آنان حضور 85 درصدی و چهل میلیونی مردم در انتخابات را که سرمایه عظیمی برای ملت بود به خاطر تشنگی قدرت به آتش کشیدند و در عین حال خود را نماد مردم می دانستند.

آیت الله خاتمی بدعت برای ابطال انتخابات را از دیگر اقدامات سران فتنه بیان کرد و افزود: ‌یکی از آنان به صراحت اعلام کرد که راهی جز ابطال انتخابات نداریم، در حالیکه یکی از آنان که خود روزگاری در راس حکومت بود، می گفت برای 700 هزار یا 500 هزار رای امکان تقلب و جابجایی وجود دارد، اما امکان تقلب 11 میلیونی نیست.

وی تاکید کرد: آنان خود در سالم بودن انتخابات معترف بودند، اما برای تشنگی قدرت بر طبل ابطال می کوبیدند و عده ای نیز به جای ابطال از رفراندوم سخن می گفتند.

آیت الله خاتمی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام فتنه مبنی بر اینکه اگر کسانی قانون را زیرپاگذارند خون جوانان ، خشونت ها و هرج و مرج به عهده آنان خواهد بود، گفت: یادمان نرود که در هشت ماه فتنه چه گذشت، چرا که تعدادی از مردم به ویژه جوانان کشته و مجروح شدند و کشور از جمله تهران به سمت شورش و التهاب کشیده شد.

وی در همین زمینه یادآور شد یکی از سردسته های فکری جریان فتنه قبل از انتخابات گفته بود که برای بردن انتخابات رای کافی نداریم، اما رای برای آشوب کشیدن کشور داریم.

آیت الله خاتمی حمله به مساجد از جمله به آتش کشیدن مسجد لولاگر و تهاجم به عزاداران حسینی از جمله در عاشورا یکی دیگر از بدعت های فتنه گران در ایام پس از انتخابات بیان کرد و گفت: این در حالی بود که سران فتنه پس از آشوب های روز عاشورا، اغتشاشگران را افراد خداجو معرفی کردند و زن و شوهری که از عزاداری باز می گشتند، به علت داشتن ظواهر اسلامی، فتنه گران آنان را به باد کتک می گرفتند .

امام جمعه موقت تهران، تبدیل مناسبت های ویژه از جمله مناسبت های دینی به میتینگ علیه نظام را یکی دیگر از سوء استفاده های سران فتنه و حامیان آنان در ایام پس از انتخابات بیان کرد و خاطر نشان کرد: فراموش نکرده ایم که عده ای در روز قدس با ما نماز خواندند و کمی آن طرف تر در پارک ها روزه خواری می کردند؛ از طرفی در 13 آبان و 16 آذر که روزهای تاریخی ملت ایران علیه آمریکاست، به جای شعار علیه آمریکا علیه نظامی شعار دادند که در برابر آمریکا ایستاده است.

وی شکستن قبح ارتباط با بیگانگان را یکی دیگر از اقدامات فتنه گران بیان کرد و با اشاره به حمایت سران استکبار از فتنه گران داخلی گفت: اوباما و نتانیاهو به اندازه ای از فتنه گران حمایت کردند تا جایی که آنان را سرمایه خود در برابر نظام ایران دانستند.

وی نقش انگلیس را نیز در حوادث پس از انتخابات موثر دانست و با استناد به اظهارات وزیر وقت اطلاعات در ارتباط فتنه گران داخلی با سفارت انگلیس در تهران گفت: براساس این اظهارات صد تماس از سوی فتنه گران با سفارت گرفته شده بود و حتی یکی از کارمندان فارسی زبان این سفارت بعدها به این ارتباطات اذعان و اعتراف کرد.

خطیب جمعه تهران همچنین تمکین نکردن به قانون از سوی سران فتنه را باعث سوء استفاده آشکار همه گروههای ضدانقلاب علیه نظام اسلامی دانست و افزود: سلطنت طلبان ، منافقین آدم کش ، وابسته های ورشکسته، کمونیست ها ، رقاص ها ، استحاله شده ها، همه علیه انقلاب یکدست موضع گرفتند.

آیت الله خاتمی پس از برشمردن اقدامات فتنه گران به ویژه سران فتنه با اظهار گله از برخی که هنوز در سران فتنه بودن آنان شک دارند، گفت: دوستانه از برخی عزیزان می خواهم که موارد یادشده را یادآوری کنند که ببینند آیا باز هم جای شکی در سران فتنه بودن آنان باقیست یا خیر؟بالاخره قیامتی درکار است و همه باید پاسخگوی همه رفتارمان باشیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها