استاندار کرمان گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده، انتقال آب از خلیج‌فارس به صرفه بوده و درخواست ما اجرای این طرح است.
کد خبر: ۵۲۹۲۲۶

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در همایش هم اندیشی صنایع و معادن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و 17 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کرمان اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌های معدن، کشاورزی و گردشگری دارد.

وی افزود: در بخش گردشگری به علت محدودیت‌های کشور آن طور که باید این حوزه بازدهی نداشته و در حوزه کشاورزی نیز به دلیل خشکسالی‌های 14 سال گذشته مشکلاتی را در استان شاهد هستیم.

نجارتصریح کرد: به‌رغم فعالیت‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی استان و تجهیز صد هزار هکتاراز مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار، سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب برداشت منفی آب در استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان کرمان بیان کرد: ده‌ها برابر طرفیت اعلام شده در استان ذخیره معدنی وجود دارد و اگر از این ظرفیت‌ها درست بهره‌برداری و فرآوری انجام شود و در صورت تبدیل شدن به ثروت ملی و ارزش افزوده، می‌توان کشور را بدون نیاز به قطره‌ای نفت اداره کرد.

استاندار کرمان افزود: با وجود 24 میلیون تن کنسانتره و ظرفیت گندله و 8/9 میلیون تن فولاد در استان کرمان، هم اکنون 30 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان در حال کار است که بیشتر آن توسط بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

وی گفت: برای تبدیل این ظرفیت‌های بزرگ به ارزش افزوده باید فکر اساسی شده و نیاز به حمایت بیشتر مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنعت و معدن است.

استاندار کرمان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در استان کرمان صنعت را فعال تر کنیم باید بحث آب و تامین منابع آبی مدیریت شود و با توجه به برداشت‌های منفی در استان کار اساسی در این زمینه صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها