معاون ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سالانه حدود 4000 نفر و روزانه نیز 5/11 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در سطح کشور، جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۷۵۴۳

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست، با اشاره به این‌که 230میلیون معتاد در دنیا وجود دارد، اظهار کرد: سالانه 200 هزار نفر معتاد در سطح جهان جان خود را از دست می‌دهند. وی با اشاره به اجرای طرح جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد برای دومین سال پیاپی عنوان کرد: سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، راهبردهایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری کشور است.

دین‌پرست با اشاره به تشکیل کارگروه راهبردی تخصصی برای ارزیابی و پایش اثربخشی برنامه‌های سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد خبر داد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای معتادان بهبودیافته در سطح کشور اشاره کرد و گفت: معتادانی که خانواده‌های آنها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

وی از افزایش اعتبارات فرهنگی در بحث پیشگیری از اعتیاد خبر داد و یادآور شد: در حوزه فرهنگی 100 درصد افزایش اعتبار و در حوزه درمان نیز 87 درصد اعتبارات افزایش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها