معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سالانه حدود چهار هزار نفر و روزانه نیز 11.5 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در سطح کشور جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۵۲۶۸۸۳

بابک دین پرست، در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اشاره به اینکه 230 میلیون معتاد در کشور وجود دارد، اظهار داشت: سالانه 200 هزار نفر معتاد در سطح جهان جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد برای دومین سال پیاپی افزود: سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، راهبردهای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری کشور است.

دین پرست با اشاره به تشکیل کارگروه راهبردی تخصصی برای ارزیابی و پایش اثربخشی برنامه های سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد خبر داد.

وی اجرای ماده 15 را مقدم بر ماده 16 دانست و بیان کرد: ماده 15 مربوط به ایجاد مراکز درمانی برای معتادان بطور داوطلبانه است و ماده 16 مربوط به ایجاد مراکز درمانی برای معتادان فاقد گواهی درمان است.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای معتادان بهبودیافته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: معتادانی که خانواده‌های آن ها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند می توانند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

وی از افزایش اعتبارات فرهنگی در بحث پیشگیری از اعتیاد خبر داد و یادآور شد: در حوزه فرهنگی 100 درصد افزایش اعتبار و در حوزه درمان نیز 87 درصد اعتبارات افزایش داشته است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها