محسنی‌اژه‌ای از رئیس‌جمهور خواست اسامی 300 نفری که به گفته‌وی 60 درصد دارایی کشور را بلوکه ‌کرده‌اند، ‌اعلام کند

درخواست دادستان برای اعلام بدهکاران بانکی

دادستان کل کشور، روز گذشته نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت و در آن از محمود احمدی‌نژاد خواست اسامی 300 نفری را که می‌گوید 60 درصد دارایی‌های کشور را بلوکه کرده‌اند و پس نمی‌دهند، به قوه قضاییه اعلام کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۵۹۹۸

رئیس‌جمهور تاکنون چند بار اعلام کرده است 300 نفر در کشور هستند که 60 درصد از دارایی‌های کشور را در اختیار گرفته‌اند و باز نمی‌گردانند. احمدی‌نژاد این مساله را در گفت‌وگوی ویژه تلویزیونی شنبه‌شب خود نیز مطرح کرد و فردای آن روز آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس‌ قوه قضاییه با بیان این‌که دو سال است که دادستان کل از بانک مرکزی خواستار اعلام اسامی بدهکاران بانکی شده است، گفت: متاسفانه هنوز این اسامی اعلام نشده است. رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه ابتدا باید تخلفات این افراد را احراز کند تا بعداً به سراغ آنها برویم.

حال دیروز دادستان کل کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور دوباره این موضوع را پیگیری کرد.

در نامه غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به احمدی‌نژاد آمده است: عطف به بخشی از مصاحبه تلویزیونی مورخه 2/10/1391 جنابعالی در خصوص مطالبات و به عنوان مطالبی در خصوص، «وجود سیصد تن در کشور که 60 درصد دارایی‌های کشور را بلوکه کرده و پس نمی‌دهند»، همان‌گونه که بارها و در جلسات حضوری پیگیری کرده‌ام، انتظار می‌رود که اسامی این افراد و میزان مطالبات غیرجاری نظام بانکی کشور از آنها جهت پیگیری‌های قانونی از سوی قوه قضاییه و دادستانی کل کشور به قوه قضاییه ارائه شود.

در ادامه این نامه آمده است: در ادامه پیگیری‌های مستمر به عمل آمده در این خصوص طی نامه‌های مورخ 22/8/1391 و 28/9/1391 اسامی بدهکاران بانکی دارای مانده مطالبات غیرجاری بالای 10 میلیارد ریال از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران استعلام شده که تاکنون پاسخی دریافت نشده است، لذا ضرورت دارد دستور فرمایید ضمن ارائه اطلاعات اخیر‌الذکر، اسامی 300 تن اعلامی از سوی حضرتعالی در اسرع زمان جهت پیگیری‌های قانونی به دادستانی کل کشور منعکس گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها