حادثه در جهان

موج سرما در شمال هند 24 کشته برجای گذاشت

بر اثر موج سرما در ایالت اوتار پرادش در شمال هند دست‌کم 24 نفر جان باختند.
کد خبر: ۵۲۵۸۱۹

این افراد طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شهرهای باسلی،‌ جوآنپور، میرزاپور، واراناسای و چاندائولی جان باخته‌اند. دمای هوا در ایالت اوتار پرادش به چهار درجه زیر صفر رسیده است.

گزارش‌ها حاکی است، در حالی که برخی افراد بر اثر سرما جان خود را از دست داده‌اند، شش نفر نیز بر اثر تصادفات جاده‌ای ناشی از مه غلیظ کشته شده‌اند.

همه مدارس و دانشکده‌ها در لاکنو، مرکز ایالت اوتار‌پرادش به سبب سرما تا روز پنجم ماه ژانویه تعطیل خواهد بود. وجود مه غلیظ سبب ایجاد اختلال در پرواز هواپیماها و حرکت قطارها در شمال هند شده است.

تلویزیون دوردارشان گزارش داد دست‌کم 15 پرواز در فرودگاه دهلی‌نو لغو شده و حرکت صد قطار نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. ‌/‌ واحد مرکزی خبر

22 گروگان پس از 33 ماه نجات یافتند

نیروهای نظامی دولت منطقه خودمختار پانتلند در سومالی موفق شدند 22 گروگان را که 33 ماه در اسارت دزدان دریایی سومالی بودند، نجات دهند.

این گروگان‌ها پس از یک بن بست مذاکراتی دو هفته‌ای بین دزدان دریایی و نیروهای نظامی پانتلند و در شرایطی که دزدان دریایی کشتی باری Lceber1 MV‌ با پرچم پاناما را در سواحل منطقه مودوگ در پانتلند اشغال کرده بودند، آزاد شدند.

به گفته مقامات پانتلند، پس از دو سال و 9 ماه اسارت، آثار شکنجه جسمی و بیماری در گروگان‌ها مشهود است. جزئیات اطلاعات مربوط به عملیات نجات این گروگان‌ها منتشر نشده است./ ایسنا

تیراندازی مرگبار در مرکز خرید فلوریدا

دو سارق مسلح و نقابدار پس از حمله به یک مرکز خرید در منطقه «دل‌رای بیچ» در ایالت فلوریدای آمریکا دو مشتری را به ضرب گلوله کشتند.

حادثه سرقت و تیراندازی حدود ساعت 6 صبح روز گذشته به وقت شرق آمریکا در مرکز خرید «کامیونیتی» رخ داد. سارقان با سلاح‌های نیمه‌خودکار به طرف مشتریان فروشگاه تیراندازی کردند.

به گفته شاهدان، این دو سارق مسلح موفق شدند صندوق پول فروشگاه را با تهدید صندوقدار تخلیه کنند.

اسامی قربانیان این حادثه فاش نشده است. ‌/‌ ایسنا

مرگ 11 کودک بر اثر واژگون شدن سرویس مهدکودک در چین

11 کودک چینی به علت سقوط سرویس مهدکودک به داخل یک برکه کشته شدند. پلیس، راننده این حادثه را که در استان «جیانگ ژی» رخ داده، بازداشت کرده است. ون سرویس مهدکودک حامل 15 کودک بوده است.

این در حالی است که بعد از کشته شدن 18 بچه مدرسه‌ای در نوامبر سال گذشته، نخست‌وزیر چین قول داد کیفیت سرویس مهدهای کودک در چین بهبود یابد./ فارس

درگیری‌ مرگبار در خوابگاه یک دانشگاه آمریکایی

درگیری و چاقوکشی در ساختمان تقریبا خالی از سکنه خوابگاه بین‌المللی دانشگاه تولدو آمریکا دو کشته برجای گذاشت. بنا به گفته پلیس، هر دو قربانی این جنایت با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

مقامات پلیس معتقدند این درگیری‌ها تصادفی و بی‌هدف نبوده؛ چراکه گفته می‌شود هر دو تا قبل از این جنایت نیز یکدیگر را می‌شناختند، ضمن این‌که در این جنایت ردپای یک شخص ثالث نیز مشاهده می‌شود.

مقامات دانشگاه تولدو نیز نسبت به عدم تاثیر این حادثه بر امنیت دانشگاه و دانشجویان تاکید کرده و به دانشجویان در این زمینه اطمینان خاطر دادند.

در زمان وقوع این جنایت، اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان این خوابگاه در تعطیلات زمستانی به سر می‌بردند و تنها چند نفر شامل شش دانشجو، چهار پرسنل و چهار کارگر خدماتی در محل خوابگاه دانشجویی سکونت داشتند. پلیس اعلام کرد تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. هنوز از انگیزه اصلی جنایت و سایر ابعاد آن هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نشده است./ ایسنا

کشف جسد یک زن در ورزشگاه «تیم ریدینگ» انگلیس

جسد یک زن در ورزشگاه مادسکی شهر لندن متعلق به باشگاه ریدینگ درحالی پیدا شد که جراحات جدی به سر وی وارد شده است.

به گفته پلیس انگلیس، جسد این زن بیست‌ودو ساله در پایین یک پلکان در محوطه زمین این باشگاه لیگ برتر انگلیس ساعت 12 و 50 دقیقه روز شنبه پیدا شد.

این زن در زمان حادثه در جشن کریسمس حضور داشته است و علت مرگ وی مشخص نیست.‌/‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها