رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ارتقای تجهیزات امکانات امداد و نجات می تواند از شدت تلفات پس از حادثه بکاهد، گفت: از سال 85 شاهد کاهش هشت هزار نفری تلفات جاده ای هستیم به نحوی که هم اکنون شاهد رسیدن به رقم 20 هزار و 56 نفری تلفات هستیم.
کد خبر: ۵۲۳۷۶۳

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در اجلاس روسای جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای عمده در کاهش تلفات، پیشگیری از وقوع سوانح و استفاده از تمام امکانات است، گفت: در حال حاضر مولفه های انسانی، راه، خودرو، سیستم امداد و نجات و سیستم حمل و نقل در تلفات ناشی از تصادفات نقش داشته و در واقع آنها با یکدیگر هم افزایی و هم پوشانی دارند.

وی با اشاره به اینکه ما باید تلاش کنیم که اگر در هنگام رانندگی انسان دچار خطا شد، خودرو، راه و دیگر مولفه های امداد و نجات این خطا را جبران کرده و موجبات مرگ فرد از بین ببرند، اظهار داشت: اگر راه و خودرو ایمن باشد در صورتی که فرد آسیب نیز ببیند می تواند از مرگ نجات یابد. در واقع این عوامل همگی در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنند و باید دانست که جمع جبری این مولفه ها 100 نیست که برای هر یک از آنها درصدی را در نظر بگیریم.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ارتقا سرعت در امداد و نجات، کمک های اولیه و انتقال فرد به بیمارستان می تواند صدمات را به حداقل برساند، اذعان داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی در هشت ماه اول امسال کشته های سر صحنه 50.3 درصد و میزان تلفات پس از صحنه 43.7 درصد است.

سردار مومنی افزود: با ارتقای مولفه امداد و نجات می توانیم این آمار را از 43 به 30 درصد برسانیم.

این مقام مسوول در پلیس راهور با بیان اینکه ترافیک و انضباط موضوعاتی دستوری نیستند و این سازمان نمی تواند در مورد آنها به تنهایی تصمیم گیر باشد‏، خاطرنشان کرد: این موضوع دغدغه همه دولت ها است و برای این دغدغه همگان باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: البته مولفه های دیگری چون خروج خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک نیز باید مدنظر قرار گیرد چرا که علاوه بر آلودگی هوا، ریسک و خطر بیشتری را با خود برای کاربران و رانندگان به همراه دارند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه باید حمل و نقل در کشور با توسعه متوازن همراه شود، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 93 درصد حمل و نقل و جابه جایی بار و مسافر از طریق زمینی و پایی صورت می گیرد و تنها هفت درصد ترددها از طریق خطوط ریلی و هوایی در حال انجام است.

سردار مومنی با اشاره به اینکه در سال 85 و بر اساس آمار پزشکی قانونی و با وجود شش میلیون خودرو در سراسر کشور 28 هزار نفر در جاده های کشور کشته شدند‏، اظهارداشت: این در حالی است که در پایان سال 90 و با وجود 15 میلیون خودرو و افزایش دو برابری رانندگان در سراسر کشور ما شاهد کاهش هشت هزار نفری کشته ها هستیم که بر این اساس تعداد تلفات به 20 هزارو 56 نفر رسیده است.

وی افزود: در سال 85 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 23 نفر کشته می شدند این در شرایطی است که این میزان تلفات به 8.1 نفر رسیده است، میانگین جهانی در این زمینه 7.5 و میانگین آسیایی 10 نفر است که آمارها نشان از نزدیک شدن به آمار جهانی و عبور از آمار آسیایی دارد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه امسال با همت همه همکاران و سازمان های دخیل بر آن هستیم تا از میانگین جهانی پایین تر برویم، اظهارداشت: گرچه در حال نزدیک شدن به میانگین دنیا هستیم اما همچنان میزان سوانح در کشور ما بالا است.

سردار مومنی با اشاره به طرح زمستانه پلیس راهور، ایمنی را اولویت شعار این طرح اعلام کرد و افزود: البته ما از مردم درخواست می کنیم که در هنگام سفر در زمستان تجهیزات و سوخت و تغذیه کافی به همراه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها