سرمربی نیکان ترابر تهران:

برای بسکتبال بانوان ارزش قائل نیستند

بسکتبال بانوان همچنان تحت تاثیر محرومیت تیم ملی بسکتبال بانوان از حضور در رقابت‌های بین‌المللی قرار دارد. اما موضوعی که برای مربیان لیگ برتری اهمیت بیشتری دارد، به بی‌توجهی فدراسیون به لیگ مربوط می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۶۹۷

حجم گسترده‌ای از مربیان و بازیکنان لیگ برتری به دفعات، نارضایتی خود را از فدراسیون و نگرش مسوولان به بسکتبال بانوان نشان داده‌اند، هر چند این نارضایتی‌ها تا امروز به رضایت تبدیل نشده است.

آنها برای بسکتبال بانوان ساخته نشده‌اند

پوران عباسی، سرمربی تیم نیکان ترابر تهران ـ که از قدیمی‌ترین و با تجربه‌ترین مربیان زن بسکتبال بانوان به شمار می‌رود ـ به «جام‌جم» گفت: مشحون‌ها فقط برای بخش آقایان کار می‌کنند و هیچ ارزشی برای بسکتبال بانوان قائل نیستند. باید بگویم آنها برای سازندگی بسکتبال بانوان ساخته نشده‌اند. اصلا همان بهتر که کاری به کار ما نداشته باشند و به امور بسکتبال بانوان رسیدگی کنند.

این مربی در ادامه گفت: لیگ بسکتبال بانوان اشکالات فراوانی دارد، اما عمده‌ترین مشکل به همان موضوع همیشگی یعنی فقدان حامی مالی برمی‌گردد. این موضوع آنقدر مهم است که گاهی فکر و ذکر ما را به خود مشغول می‌کند، چون آینده هر تیم از جمله نیکان ترابر به بود و نبود آن بستگی دارد. استرسی که این مشکل به ما وارد می‌کند قابل مقایسه با چیز دیگری نیست.

سرمربی تیم نیکان ترابر تهران یادآور شد: پس از بحث فقدان حامی مالی، مهم‌ترین مشکل ما اهمیت ندادن مسئولان به بسکتبال بانوان است. هیچ مقام مسئولی به بسکتبال بانوان اهمیتی نمی‌دهد. گویا اصلا چیزی به نام بسکتبال بانوان وجود ندارد.

عباسی عنوان کرد: بها ندادن به بسکتبال بانوان باعث شده است لیگ ما به نسبت تیم‌های خوب، بازیکنان شاخص و مربیان درجه یکی که در اختیار دارد، لیگ مطرحی نباشد و این برای ما خیلی ناراحت‌کننده است. ما بهترین بازیکنان را در اختیار داریم و لیگ با این بازیکنان توانمند گاهی اوقات بسیار جذاب می‌شود، اما از آنجا که لیگ در کانون توجه رسانه‌ها و مسئولان ورزشی قرار ندارد چندان مطرح نیست.

وی خاطر نشان کرد: در برخی رشته‌های ورزشی دیگر با این که از لحاظ بازیکن شاخص و با اخلاق، مربیان با دانش و رقابت‌های جذاب هرگز به پای بسکتبال نمی‌رسند، اما در مقایسه با ما لیگ بهتری دارند، چرا که مسئولان همان فدراسیون برای بخش بانوان ارزش قائل هستند. در فدراسیون بسکتبال تنها کسی که به فکر بسکتبال بانوان است کرم‌زاده (نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان) است. او تلاش می‌کند، اما در واقع کاری هم از دست او بر نمی‌آید.

هیلدا حسینی‌خواه - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها