خبرسازان

علی دارابی : احکامی برای اتاق سینما و تئاتر

به نظر می‌رسد معاون سیما، تدابیر گسترده‌تری نسبت به گذشته برای هرچه قوی‌تر کردن برنامه‌های هنری تلویزیون اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۵۲۳۴۲۷

هفته گذشته علی دارابی، معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور سیما، روسای اتاق‌های فکر سینما و تئاتر را در سیما منصوب کرد.

وی در احکام جداگانه‌ای مجید زین‎العابدین را به‌عنوان رئیس اتاق فکر سینما در سیما و محمدتقی رستم‌وندی را به‌عنوان رئیس اتاق فکر تئاتر در سیما برگزید.

اما خواسته دارابی از رئیس اتاق فکر سینما در سیما جالب توجه بود. آنچه وی از رئیس جدید خواست این بود که تشکیل اتاق فکر را با حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه سینما و رسانه برای هدایت، راهبری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های شبکه‌های سیما در اولویت کاری خود قرار دهد.

می‌دانیم برنامه‌های مختلفی در تلویزیون به هنر و بویژه سینما و تئاتر می‌پردازند و نظارت بر این برنامه‌ها قطعا می‌تواند در تحقق اندیشه‌ای که به پیدایش این برنامه‌ها منجر شده، تاثیرگذار باشد.

بهروز افخمی / بازتاب مثبت یک سریال

بهروز افخمی، کارگردان نام‌آشنایی که با ساخت آثاری همچون «کوچک جنگلی» و سری اول سریال «عملیات 125» توانست نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کند، این روزها مشغول کارگردانی فصل دوم از سری سوم این سریال است. افخمی بتازگی گفته است: در طول ساخت سه سری از سریال عملیات 125 روحیه آتش‌نشان‌ها عوض شده و تصورشان نسبت به کاری که انجام می‌دهند تغییر پیدا کرده است. یادم می‌آید اوایل آنها خیلی علاقه داشتند از مقابل دوربین حتی به صورت گذری رد شوند، اما این اواخر می‌گویند ما آتش‌نشان هستیم و دلیلی ندارد به کار شما علاقه داشته باشیم! این موضوع نشان می‌دهد چطور آنها متوجه غرورآمیز بودن حرفه‌شان شده‌اند و عملیات 125 در این زمینه نقش خود را ایفا کرده است. پیشنهاد می‌کنم در ادامه این مسیر با گروه‌های حرفه‌ای متعدد، ساخت مستندهایی در نظر گرفته شود و حوادث به صورت واقعی انعکاس پیدا کند. این موضوع گذشته از مسائل مالی و تدارکاتی در آینده جنبه تبلیغی و آگاه‌سازی مردم را نیز به دنبال دارد.

این هم یک شوخی از زبان آقای کارگردان: «ما هر چه داستان داشتیم درآورده‌ایم و دیگر از ما داستانی درنمی‌آید!»

مجید سرسنگی / تهیه‌کننده جدید سریال​های نوروزی

محمدرضا معصوم‌زادگان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان را به‌عنوان تهیه‌کننده سریال نوروزی این شبکه به کارگردانی یدالله صمدی معرفی کرد؛ در حالی که تا چندی پیش محمود رضوی به عنوان تهیه‌کننده سریال نوروزی هفت سین انتخاب شده بود و هم‌اکنون او مجری طرح این سریال است.

این انتخاب شبکه تهران منجر به سوالات زیادی از سوی خبرنگاران شده است، اما مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران اعلام کرد سرسنگی چند تجربه خوب در تولید مستندهای بلند دارد. به همین دلیل او برای تهیه‌کنندگی انتخاب شد، چون توانمندی لازم را در این‌باره دارد.

سعید ابوطالب / پا جای پای مجریان جنجالی

قائم‌مقام شبکه تهران از ساخت یک برنامه‌ گفت‌وگو محور جدید با عنوان «55 دقیقه» برای این شبکه خبر داد و گفت: امیدواریم این برنامه مثل برنامه‌هایی که قبلا داشتیم، همچون «شب شیشه‌‌ای» چالشی و پربیننده باشد. این برنامه مرتبط با حوزه‌ خاصی نیست و همه حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... را شامل می‌شود. این برنامه با مسئولان رده‌ اول کشور به گفت‌وگو می‌نشیند. طرح آن تصویب شده است و اگر مشکلی پیش نیاید یک ماه و نیم دیگر یعنی تا اواخر دی روی آنتن می‌رود.

نکته قابل توجه در این میان، مطرح شدن نام سعید ابوطالب به عنوان مجری برنامه است که قرار است راه مجریان جنجالی را در یک برنامه چالشی ادامه دهد.

محمد کاسبی / هنرمند از مردم جدا نیست

محمد کاسبی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هنرمندان باید در مواجهه با هر رخداد و اتفاقی در کنار مردم باشند و نمی‌توان آنها را گروهی جدا از ملت دانست.

وی درخصوص نقش هنرمندان در نشان دادن رویدادهای انقلاب اظهار کرد: هر جا که پای دشمن در میان باشد و حرف از به خطر افتادن استقلال مملکت پیش بیاید، همه اقشار جامعه باید دست در دست هم بدهند و مقابل این اتفاق ایستادگی کنند. هنرمندان هم در کنار ملت وظیفه دارند دین خودشان را ادا کنند. هنرمندان را نمی‎توان از ملت جدا کرد و آنها باید همواره درخصوص هر رخداد و اتفاقی کنار مردم باشند.

لری هاگمن / درگذشت کاپیتان قدیمی‌ تلویزیون

لری هاگمن، کاپیتان معروف مجموعه «رویای جنی» ـ که سال‌ها پیش در ایران با نام «دختر شاه‌پریان» روی آنتن رفت ـ در 81 سالگی درگذشت. تماشاگران قدیمی تلویزیون او را به واسطه بازی در نقش فضانورد مهربان و محجوب این مجموعه به نام آنتونی نلسون به یاد می‌آورند که باید با ماجراجویی‌های همسر جادوگر و لجوج خود کنار بیاید. این مجموعه اولین بار سال 1965 پخش و باعث شهرت زیاد هاگمن و باربارا ایدن (در نقش جنی) شد. استقبال تماشاگران از مجموعه باعث تولید چهار فصل بعدی آن شد. در فاصله سال‌های 1965 تا 1970، تعداد 139 اپیزود این مجموعه روی آنتن رفت و شهرت بین‌المللی کسب کرد.

لری هاگمن ـ که سال 1931 در ایالت تگزاس آمریکا به دنیا آمد ـ پسر مری مارتین، بازیگر افسانه‌ای تلویزیون بود که کار بازیگری را از جوانی در سال 1957 شروع کرد. او که در بیش از 50 مجموعه و فیلم تلویزیونی ایفای نقش کرد، به صورت یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین چهره‌های قاب کوچک درآمد. هاگمن بازی در رویای جنی را وقتی شروع کرد که در بیش از 20 مجموعه تلویزیونی بازی کرده و در انواع و اقسام نقش‌های مکمل ظاهر شده بود.

این بازیگر قدیمی تلویزیونی، در دهه اخیر با بازی در مجموعه خانوادگی و اکشن «دالاس»، دوباره به موفقیت زیادی دست یافت. وی در این مجموعه در نقش جی‌ آرایوینگ بازی کرد.

در این مجموعه، او نقش مرد سن و سالداری را بازی کرد که همراه برادرش، درصدد تصاحب مایملک به ارث‌مانده از پدربزرگ خود است. دو فصل از این مجموعه در 11 اپیزود روی آنتن رفت و منتقدان تلویزیونی، بازی هاگمن را در آن تحسین کردند. این مجموعه، آخرین کار هنری این بازیگر بود و همکاران او می‌گویند وی سر صحنه فیلمبرداری، از‌ آن به عنوان وصیت هنری خود اسم برده بود. خود هاگمن پیش‌بینی کرده بود دالاس آخرین مجموعه‌‌ای است که در آن بازی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها