مرکز آمار ایران با انتشار نتایج طرح آمارگیری از وضع مصرف انرژی در خانوارهای شهری کشور در سال 90، اعلام کرد: 5‌/‌80 درصد گرمایش از طریق بخاری گازی تامین می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۲۸۳

به گزارش مهر، مرکز آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری از مصرف حامل‌های انرژی خانوار در نقاط شهری را در سال 1390 منتشر کرد که بر اساس آن، خانوارهای شهری کشور، 1‌/‌77 درصد از کل زیربنای واحدهای مسکونی خود را در ماه‌های سرد سال، گرم و 7‌/‌67 درصد از کل زیربنای واحد مسکونی خود را در ماه‌های گرم سال، خنک می‌کنند. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد خانوارهای ساکن در واحدهای مسکونی آپارتمانی درصد بیشتری از زیربنای واحد مسکونی خود را نسبت به خانوارهای ساکن در واحدهای غیرآپارتمانی برحسب فصل، گرم یا خنک می‌کنند.

در میان وسایل گرمایشی بخاری گازی با 5‌/‌80 درصد سهم عمده‌ای از وسایل و امکانات گرمایشی را در بین خانوارهای شهری که واحد خود را گرم می‌کنند، دار است و سهم واحدهای غیرآپارتمانی در استفاده از بخاری گازی برای گرمایش ‌65 درصد است. سهم شوفاژ از وسایل و امکانات گرمایشی در بین خانوارهای شهری که واحد خود را گرم می‌کنند، 3‌/‌9 درصد است که سهم واحدهای مسکونی آپارتمانی در استفاده از شوفاژ 85 درصد است.

همچنین 9‌/‌70 درصد از خانوارهای شهری از کولر آبی برای خنک کردن واحد مسکونی در فصل تابستان استفاده می‌کنند که با توجه به اطلاعات به دست آمده متوسط ساعت استفاده از وسایل و امکانات سرمایشی در یک شبانه روز در فصل تابستان 12 ساعت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها