مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از 57 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه فلزات گرانبها در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۱۶۵

محمد محمدی اظهار داشت: در راستای کنترل بازار و طرح طاها در آذرماه 91 از 57 مرکز عرضه فلزات گرانبها (طلا و نقره) در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید و بازرسی صورت گرفت.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌هایی که از طلا‌فروشی‌های سطح این استان انجام گرفت از محصولاتی شامل انگشتر، پلاک، گوشواره، دستبند، سینه‌ریز، نمونه‌برداری شد و جهت تعیین عیار به آزمایشگاه‌های این اداره‌کل ارجاع داده که نتایج این آزمون‌ها اعلام خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب ممکن است صورت گیرد، استاندارد‌سازی، آن را در جهت صیانت از حقوق مصرف‌کننده و حفظ اعتبار تولید‌کنندگان داخلی اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع تعیین عیار فلزات گرانبها از جمله طلا و نقره است و آزمایشگاه عیارسنجی این اداره‌کل تنها آزمایشگاه عیارسنجی تأیید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد در این استان است.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره‌کل استاندارد این استان از طریق نمونه‌برداری و بازرسی از سطح بازار و خرید از بودجه طرح طاها به کنترل بازار و عیارسنجی می‌پردازند تا از تقلبات در خرید و فروش این کالای ارزشمند جلوگیری شده و حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها