مسی: شکستن رکوردها خوب است، اما قهرمانی با بارسا از آن مهم‌تر است

عبور از بمب افکن پس از 40 سال

یکشنبه شب خیلی‌ها بازی بارسلونا را با این امید نگاه کردند که شاهد شکسته شدن رکورد گرد مولر، بمب افکن دهه 70 فوتبال آلمان، توسط ستاره محبوبشان لیونل مسی باشند.
کد خبر: ۵۲۲۴۴۵

40 سال پیش مهاجم آلمانی بایرن مونیخ در یک فصل 85 گل برای تیم باشگاهی‌اش و همینطور تیم ملی آلمان زد تا رکوردی را به ثبت برساند که حداقل چهل سال دست نخورده باقی بماند.

مسی که تا قبل از بازی یکشنبه جمع گل‌های این فصل خود را به عدد 84 رسانده بود، برای عبور از رکورد گرد مولر فقط دو گل نیاز داشت که البته خیلی راحت و در کمتر از 25 دقیقه به آنها رسید. قطعا هواداران رئال بتیس، از اینکه می دیدند تیمشان در ورزشگاه خانگی خود دو گل از بارسا خورده ناراحت بودند، اما آنها هم به احترام کار بزرگ مسی از جا برخاستند و این اسطوره را تشویق کردند.

ویلانووا، سرمربی بارسا در پایان این بازی با ستایش از ستاره آرژانتینی تیمش گفت: مسی با توجه به سن و سال کمش هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. او در سال‌های آینده همه رکوردهای ممکن را خواهد شکست. پس از تماشای مسی لذت ببرید؛ چرا که به اعتقاد من مانند او را دیگر نخواهیم دید.

خود مسی هم که در بازی با بتیس جمع گل‌های خود را به 86 رساند، پس از به دست آوردن این موفقیت، فروتنانه گفت: همواره گفته‌ام شکستن رکورد خوب است اما مهم‌تر، آن است که ما می‌توانیم در صدر جدول جایگاه خود را تحکیم بخشیم. گل‌های من باعث خواهد شد تا بارسلونا جام را ببرد.

قهرمانی در لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا مهم‌تر از رکوردهای شخصی من است. هدف من در آغاز فصل این بود که یک لالیگای دیگر را برنده شویم.

کمتر از یک ماه دیگر این ستاره آرژانتینی در کنار اینیستا، دیگر بازیکن بارسا برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان با رونالدوی پرتغالی رقابت خواهند کرد. مسی درباره‌ این مساله نیز گفت: اینیستا شایسته کسب عنوان مرد سال فوتبال جهان است و اگر اینیستا مرد سال فوتبال جهان شود، واقعا استحقاق آن را داشته است و تمام بازیکنان تیم ما از این اتفاق خوشحال خواهند شد.

مسی امسال 74 گل برای بارسلونا به ثمر رسانده و 12 گل نیز با پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین وارد دروازه حریفان کرده است. البته او سه بازی دیگر تا پایان سال 2012 پیش رو دارد و می‌تواند بر میزان گل‌های خود اضافه کند.

پنج‌گانه فالکائو

در دیگر دیدار یکشنبه شب، آتلتیکو مادرید در ورزشگاه خانگی خود پذیرای دپورتیوو لاکرونیا بود و این تیم را با نتیجه‌ درخشان 6 بر صفر درهم کوبید. مهم‌ترین نکته این بازی گلزنی رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی میزبان بود که به تنهایی پنج بار دروازه حریف را باز کرد. فالکائو به این ترتیب آمار گل‌های خود در فصل جاری را به عدد 16 رساند و پس از لیونل مسی23 گله در رده دوم گلزنان این فصل لالیگا ایستاد.

آخرین بار فرناندو مورینتس، مهــاجم رئال مادرید ده سال پیش توانسته بود در یک مسابقه پنج‌بار گلزنی کند. البته در تاریخ آتلتیکو مادرید هیچ بازیکنی پیش از این نتوانسته است در یک مسابقه پنج‌بار گلزنی کند. به این ترتیب فالکائو نام خود را در تاریخ این باشگاه شهر مادرید جاودانه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها