معاون وزیر جهاد کشاورزی نقش کشاورزی را در استقلال کشور مهم دانست و گفت: 9 پروژه بین المللی در بخش منابع طبیعی و جنگل های سطح کشور در حال اجرا است.
کد خبر: ۵۲۰۰۸۴

علیرضا اورنگی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد توسعه بخش کشاورزی استان سمنان در محل استانداری ضمن اشاره به نقش کشاورزی در ارتقای تولید و اقتدار ملی، گفت: وقتی حرف از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می زنیم نمی توانیم به راحتی از نقش مهم کشاورزی غافل باشیم.

وی همچنین از اجرای 9 پروژه بین المللی در بخش منابع طبیعی و جنگل‌ها در سطح کشور خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با همکاری دفتر خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد "فائو" در ایران اجرا می شود.

اورنگی، طرح های صیانت از جنگل ها، حفظ آب و خاک، توسعه جنگل در مناطق شوره زار، مباحث مربوط به جلوگیری از بیابان زایی را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: بخش کشاورزی با ظرفیت و قابلیتی که دارد همواره دولت را در رسیدن به سیاست های توسعه ای کمک کرده است.

وی از تخصیص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای طرح ملی توسعه کشاورزی در سال91 خبر داد.

استاندار سمنان نیز در ادامه این نشست از روند اجرای طرح های توسعه بخش کشاورزی در این استان ابراز نارضایتی کرد و از دست اندرکاران خواست تا نهایت تلاش خود را برای جذب و اجرای این طرح‌ها بکار گیرند.

عباس رهی با بیان اینکه استان سمنان در مسکن مهر، ایجاد اشتغال، طرح های مهر ماندگار در ردیف استان های برتر کشور است گفت: نباید در بخش کشاورزی ضعیف عمل شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح های توسعه بخش کشاورزی یکی از استان های مشکل دار هستیم، تاکید کرد: مسئولان این بخش باید پاسخگو باشند و مشکل را حل کنند.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه طرح توسعه بخش کشاورزی از ابتکارات دکتر محمود احمدی نژاد است که با هدف رونق بخشی، کارآفرینی و اشتغالزایی اجرا شده است، گفت: باید برای جذب اعتبارات و تسریع در اجرای این طرح‌ها نهایت تلاش توسط دست اندرکاران بخش اعم از جهاد کشاورزی و بانک عامل صورت گیرد.

رهی افزود: باید در این بخش مشکل مردم را حل و روند اجرایی این طرح‌ها را تسریع بخشیم.

وی افزود: یکی از اهداف دولت در توسعه کشاورزی عمران و آ بادانی کشور، تولید بیشتر محصولات داخلی و مدیریت و بهره وری بهتر از زمین و آب است که اگر این امر صورت پذیرد منویات مقام معظم رهبری تحقق پذیرفته است.

رهی افزود: باید برای کشاورزان انگیزه ایجاد کنیم تا در این بخش بهتر پای کار بیایند و تصمیم گیری‌ها نیز باید با همفکری و تعاون کشاورزان باشد و اگر هماهنگی و هم راستایی در این خصوص باشد موفق تر عمل خواهیم کرد.

عالی ترین مقام دولت در استان سمنان گفت: برای توسعه بخش کشاورزی که از اولویت های اصلی دولت در سال جاری است، نیاز اساسی به حمایت بانک است و بانک های عامل نیز باید ساز و کارها را آسان تر کنند تا یکی از دغدغه های جامعه که ایجاد اشتغال است برطرف شود.

رهی تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط باید تعامل و همفکری بهتری با کارگروه طرح توسعه کشاورزی داشته باشند تا به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

در این نشست مسایل و مشکلات اجرای طرح های کشاورزی استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها