رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز به رسمیت شناختن حقوق فلسطینی‌ها ندارد

احمدی‌نژاد: صهیونیست‌ها به پایان راه رسیده‌اند

پیروزی مردم غزه و مقاومت آنان در جنگ هشت روزه با رژیم صهیونیستی، با حمایت مقامات کشورمان همراه شد. در اولین گام، رئیس‌جمهور کشورمان در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین و رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین مراتب خوشحالی خود را از مقاومت فلسطین اعلام کرد.
کد خبر: ۵۱۸۶۱۶

ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات هوایی هشت روزه با نام «ستون ابر» بیش از ۱۵۰۰ بار به هدف‌های مختلف در غزه حمله کرد که در جریان این حمله‌ها، ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیدند و حماس نیز در مقابل، مواضع رژیم صهیونیستی را توسط موشک‌های خود هدف قرار داد و پس از درخواست مصر و آمریکا شامگاه چهارشنبه اول آذر میان دو طرف آتش‌بس برقرار شد.

به دنبال این امر محمود احمدی‌نژاد ضمن تماس با مقامات دولت فلسطینی این پیروزی را به آنان و مردم فلسطین تبریک گفت و تاکید کرد؛ صهیونیست‌ها چاره‌ای جز به رسمیت شناختن حق مسلم ملت فلسطین ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین با قدردانی از مقاومت و ایستادگی مردم غزه و پیروزی مجدد آنان بر صهیونیست‌ها افزود: صهیونیست‌ها به پایان راه رسیده‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران برای پیروزی شما و همه مومنان و عدالت‌خواهان دعا می‌کند و امیدواریم با همت و تلاش همه مومنان و مصلحان، قدس شریف آزاد و عدالت در تمام زمین برقرار شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که راه عزت و سرافرازی و آزادی تمام فلسطین همین راهی است که امروز مردم غزه و مقاومت انتخاب کرده است با خانواده آسیب‌دیدگان تهاجم اخیر دشمن صهیونیستی ابراز همدردی کرد.

اسماعیل هنیه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی دولت و ملت بزرگ ایران اظهار کرد: پایمردی و قدرت مردم غزه و فلسطین در برابر تهاجم ددمنشانه رژیم صهیونیستی، مدیون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

اتحاد، رمز پیروزی مردم فلسطین

رئیس‌جمهور همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر ضرورت اتحاد و همدلی تمام گروه‌های فلسطینی گفت: جنگ هشت روزه نشان داد که اگر همه با هم متحد باشند، بزرگ‌ترین اهداف نیز قابل تحقق و در دسترس خواهد بود.

احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو با قدردانی از همکاری مشترک حماس، جهاد اسلامی و مصر، در تحقق پیروزی اخیر افزود: پیروزی مردم غزه و مقاومت نشان داد که راه نجات فلسطین و استقرارعدالت در زمین، همین راهی است که امروز شما انتخاب کرده‌اید. وی تصریح کرد: امروز روزی است که باید همه حول آرمان فلسطین با هم متحد شده و تا تحقق تمام اهداف ملت فلسطین در کنار هم باشند و به فضل الهی چنین خواهد بود.

رمضان عبدالله نیزدر این مکالمه تلفنی با تبریک متقابل پیروزی اخیر مقاومت به ملت ایران و امت اسلامی اظهار کرد: مردم فلسطین و غزه قدردان حمایت و پشتیبانی‌های ملت و دولت ایران هستند که بعد از خدای متعال، باعث این پیروزی بزرگ شدند.

جلیلی: ایران با افتخار از مقاومت پشتیبانی می‌کند

همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک پیروزی مقاومت در جنگ هشت روزه به مردم فلسطین، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه حمایت از جنایات این رژیم هشدار داد.

به گزارش فارس، سعید جلیلی تاکید کرد: این‌که رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ‌های سی‌وسه روزه و بیست‌ودو روزه، اینک پس از هشت روز شکست را می‌پذیرد، از یک سو ضعف روزافزون این رژیم و حامیان غربی آن و از سویی دیگر افزایش روزافزون قدرت مقاومت را نشان می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: ایران همچون گذشته با افتخار و صلابت به پشتیبانی از مقاومت ادامه می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی از دولت‌های اسلامی می‌خواهد همگام با خواست امت اسلام با اتخاذ مواضع صریح و اقدام‌های موثر در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین سهم شایسته خود را در آزادی قدس شریف ایفا کنند.

جهان اسلام متحد شود

خطیب نماز جمعه تهران نیز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در مقابل تهاجم صهیونیست‌ها در جنگ هشت روزه غزه خطاب به جهان اسلام گفت: اگر جهان اسلام متحد شود و در یک عرصه قرار گیرد، دیگر رژیم صهیونیستی این اجازه را به خود نخواهد داد که این گونه بدمستی کند.

به گزارش مهر، آیت‌الله امامی کاشانی افزود: در تهاجم هشت روزه رژیم صهیونیستی به غزه خیلی از چیزها روشن شد. وی گفت: آمریکا و کشورهایی که از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه حمایت کردند، نشان دادند که در خط قساوت، بی‌رحمی و جنگ قرار دارند و می‌خواهند مقابل آدمیت و انسانیت بایستند.

وی خطاب به کشورهای اسلامی افزود: کشورهای اسلامی در قبال این تحولات باید شفاف وارد شوند و اگر این شفافیت را نداشته باشند، مردود خواهند شد؛ همان طور که بعضی از آنها نتوانستند بموقع اقدامات خوبی را انجام دهند.

سفر منطقه‌ای لاریجانی

با پایان یافتن سفر دو روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به سه کشور سوریه، لبنان و ترکیه، علی‌لاریجانی جزئیات این سفر را تشریح کرد.

لاریجانی گفت: در سفر به ترکیه رایزنی‌های مهمی بویژه در مساله سوریه با نخست‌وزیر و رئیس مجلس این کشور انجام شد که نظرات ما و ترکیه درباره سوریه مختلف بود، اما سعی کردیم مسیری را دنبال کنیم که نابسامانی‌های ناشی از ماجراجویی‌ها در منطقه سامان یابد و فشار کمتری به مردم سوریه وارد شود.

وی در سفر به ترکیه در جمع هزاران نفر از عزاداران شهر استانبول هم گفت: رژیم صهیونیستی در تجاوز اخیر خود شکست سنگینی خورد و این رژیم روزهای سخت‌تری را در پیش‌رو خواهد داشت.

لاریجانی ضمن افتخار به حمایت ایران از حزب‌الله در جنگ 33 روزه و فلسطین در جنگ‌های 22روزه و 8 روزه تصریح کرد: ما به همه شکل به فلسطین کمک کردیم تا بتواند با امکانات مناسب رژیم صهیونیستی را شکست دهد.

رئیس مجلس در سفر به لبنان با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و همچنین با حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی همچنین در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و طرفین در این دیدار درخصوص مسائل سوریه و موضوعات منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کردند.

رئیس مجلس ایران با رئیس مجلس این کشور و نمایندگان گروه‌های فلسطینی مقیم در سوریه دیدار کرد.

وی در این دیدار با بیان این‌که آمریکا و حامیانش به دلیل ایفای نقش سوریه در مقاومت سعی در ایجاد ناامنی در این کشور دارند، گفت: برخی از کشورهای منطقه که خود از دموکراسی برخوردار نیستند، نمی‌توانند اصلاحات سیاسی و دموکراسی در سوریه ایجاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها