در چهارمین روز از حملات هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، تعداد دیگری از اماکن دولتی و عمومی در این منطقه هدف موشک‌های اسرائیلی قرار گرفت. در یک حمله مقر دولت حماس در غزه هدف قرار گرفت و منهدم شد.
کد خبر: ۵۱۷۲۲۶

این در حالی بود که یک روز پیش از آن اسماعیل هنیه به اتفاق هشام قندیل، نخست‌وزیر مصر در همین مکان کنفرانسی خبری برگزار کرده بودند. همچنین روزگذشته گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات اسرائیل چند موشک جدید به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. یکی از این موشک‌ها روانه تل‌آویو شد. همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی از به صدا درآمدن آژیر خطر و صدای یک انفجار در این شهر خبرداد اما پس از اندکی ارتش اسرائیل اعلام کرد موشکی که روانه تل‌آویو بود به وسیله سپردفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین در هوا منهدم شده است.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای آژیر خطر در عسقلان و اشکول نیز به صدا در آمده است و از شهرک‌نشینان خواسته شد تا به پناهگاه بروند. همچنین از بئر السبع خبر می‌رسد که ده موشک فلسطینی به این شهر شلیک شده اما از میزان خسارت‌های آن گزارشی در دست نیست. گفته می‌شود یک سرباز اسرائیلی در اشدود در اثر شلیک موشک زخمی شده است. در خبر دیگری اعلام شد پنج راکت در محوطه شورای محلی شهر اشکول فرود آمده است. چهار راکت نیز به سوی شهر «نتویوت» در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شد که با مانع گنبد آهنین برخورد کرد و مهار شد.

تلویزیون اسرائیل دیروز اعلام کرد از آغاز حمله به غزه بیش از 700 موشک از سوی فلسطینی‌ها به مناطق مختلف اسرائیل برخورد کرده است. این شبکه اعلام کرد 850 نقطه را در غزه هدف قرار داده است. از آغاز حمله اسرائیل به غزه که از روز چهارشنبه آغاز شد، تاکنون 40 فلسطینی شهید و بیش از 350 فلسطینی نیز زخمی شده‌اند. در مجموع گفته می‌شود چهار اسرائیلی نیز کشته و 11 نفر دیگر در اثر حملات موشکی گروه‌های مقاومت زخمی شده‌اند. در یکی از این حملات پنج صهیونیست بر اثر برخورد راکت به یک ساختمان چهار طبقه در شهر «اندود» مجروح شده‌اند. شش نفر دیگر هم که سه نفر آنها نظامی‌اند، در دو حمله جداگانه دیگر زخمی شده‌اند. اسرائیل روز گذشته از طریق دریای مدیترانه نیز بخش‌هایی از غزه را هدف موشک‌های خود قرار داد.

جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی درحالی ادامه دارد که وزرای کشورهای عرب در قاهره گرد آمده و با برگزاری نشستی از نهادهای بین‌المللی خواستند به حمایت از مردم غزه و رهبران آنها برخیزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها